اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

January 10, 2021
11:28 یکشنبه، 21ام دیماه 1399
کد خبر: 120002

بررسی وضعیت مایکروسافت در سال 2021

مایکروسافت تقریبا به تنهایی در میان غول‌های قدیمی نرم افزاری سیاست‌های خود را به شکل متفاوت پیش می‌برد تا تمرکز کمتری بر مجموعه نرم افزارها و مراکز داده داشته باشد. تغییر نحوه مدیریت مایکروسافت به صورت عمده در سال 2020 صورت گرفت و این اتفاق موجب شد ارزش سهام این شرکت در سال گذشته حدود 40 درصد افزایش یابد و در مجموع ارزش مجموع سرمایه‌های این شرکت به 1.7 تریلیون دلار برسد. این اتفاق موجب شد که مایکروسافت پس از اپل دومین شرکت ثروتمند در فهرست تالار بورس آمریکا شود.
سیاست‌های قدیمی آمریکا به گونه‌ای بود که این شرکت بر سیستم عامل ویندوز و مجموعه نرم افزاری آفیس تمرکز داشت. مایکروسافت جدید به گونه‌ای برنامه ریزی شده است که همچنان هر دو مورد مذکور را توسعه می‌دهد، ولی داستان واقعی استقبال قاطع این شرکت از خدمات پردازش ابری است.
 
 
واحد توسعه خدمات رایانش ابری عمومی Azure مایکروسافت طی سه ماه پیش از سپتامبر 2020 رشد 48 درصدی را تجربه کرد. در حالی که این مرکز همچنان کوچک‌تر از مرکز توسعه خدمات ابری AWS آمازون است، ولی با سرعت بیشتر از آن رشد می‌کند. روابط میراثی مایکروسافت با سازمان‌های فناوری در حالی مورد توجه قرار می‌گیرد که شرکت‌ها و سازمان‌ها تمایل بیشتری به استفاده از خدمات ابری دارند. این روند در سال 2020 میلادی شتاب گرفت و بیشتر کارشناسان انتظار دارند که سرعت آن در سال 2021 افزایش یابد.
مایکروسافت همچنین با افزایش قابل ملاحظه درخواست کاربران برای استفاده از مجموعه نرم افزاری «آفیس 365» و نسخه مبتنی بر فضای ابری نرم افزارهای ورد، اکسل و پاورپوینت مواجه شده است. در این میان اپلیکیشن ارتباطی تیمز مایکروسافت نیز بسیار محبوب شده است و مجموع این خدمات می‌تواند وضعیت بهتر غول نرم افزاری جهان در سال جدید میلادی را تضمین کند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.