اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

January 10, 2021
14:30 یکشنبه، 21ام دیماه 1399
کد خبر: 120017

تسریع در توسعه شبکه ملی اطلاعات با فعالیت های زیرساختی شرکت مخابرات در استان سیستان و بلوچستان

سلطانی اعلام کرد: تسریع در توسعه شبکه ملی اطلاعات با فعالیت های زیرساختی شرکت مخابرات در استان سیستان و بلوچستان
 
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با تشریح فعالیت های زیرساختی در بخش توسعه ارتباطات روستایی استان سیستان و بلوچستان ، اظهار داشت: با کمک و حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از محل طرح USO، توسعه شبکه ملی اطلاعات و توسعه ارتباطات تلفن ثابت و دیتا از طریق 1197 کیلومتر فیبرکشی، به عنوان یکی از اولویت های مهم در خصوص محرومیت زدایی و گسترش عدالت ارتباطی در این استان تعریف شده که در سه مرحله انجام می شود.
 
به گزارش اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، مجید سلطانی ضمن اعلام مطلب فوق بیان کرد: شرکت مخابرات ایران با فعالیت های گسترده در استان سیستان و بلوچستان، توسعه شبکه ملی اطلاعات و برقراری ارتباطات تلفن ثابت و اینترنت در روستاهای این استان را به عنوان یکی از مهم ترین اولویت ها با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تعریف کرده ودر حال اجرا و پیاده سازی طرح های ارتباطی این استان است. 
 
وی افزود: بر اساس فعالیت های برنامه ریزی شده ، شرکت مخابرات ایران در سه مرحله مجموعا اجرای 1197 کیلومتر فیبر از محل اعتبارات خدمات عمومی اجباری (USO) و همچنین اعتبارات و منابع و زیرساختهای موجود شرکت مخابرات ایران را برای استان سیستان و بلوچستان طراحی نموده که به مرور انجام و اجرایی می شود. ضمن اینکه همزمان با اجرای فیبر ، شبکه انتقال استان هم جهت پوشش و رفع نیاز سرویسهای ثابت و اپراتورهای سیار توسعه داده میشود. 
 
سلطانی همچنین خاطرنشان کرد: شرکت مخابرات ایران اجرای ۱۱۹۷ کیلومتر فیبر نوری را با همکاری قرارگاه خاتم الانبیا (ص) به منظور توسعه پوشش ارتباطی انجام می دهد که در اولویت اول، 664 کیلومتر فیبر در این استان اجرا خواهد شد. در مرحله دوم،در 7 مسیر ، 417 کیلومتر و در اولویت سوم در 7 مسیر 116 کیلومتر فیبرکشی انجام می شود.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: در کنار این فعالیت ها، برای اینکه مسیرهای فیبر پایدار مانده و با خرابی احتمالی در یک مسیر، ارتباطات شهری و روستایی همچنان برقرار و پایدار بماند، طرحی تهیه شده که در شهرها و شهرستان های مشمول پروژه، با طراحی مسیر پشتیبان ، ارتباطاتی پایدار و بدون قطعی داشته باشیم.
 
وی افزود: همچنین، 69 روستا در استان سیستان و بلوچستان که بالای 500 خانوار هستند با کمک وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از محل طرح uso و همچنین با استفاده از زیرساختهای موجود استان، از طریق فناوری جدید FTTX دارای تلفن شده و به این ترتیب به شبکه ملی اطلاعات متصل می شوند. با اجرا و پیاده سازی کامل این طرح، میزان 1197 کیلومتر فیبر در استان اجرا و همچنین با توسعه شبکه انتقال توسط شرکت مخابرات ایران در سطح استان،سایت های جدید و موجود اپراتورهای سیار فعال در منطقه به این شبکه بزرگ متصل و پوشش ارتباطی توسط اپراتورهای سیار در روستاهای بالای 20 خانوار استان ایجاد شده و به شبکه ملی اطلاعات متصل می شوند. ضمنا برخی از روستاهای زیر 20 خانوار نیز با هم پوشانی سایت های همراه، دارای ارتباط با شبکه ملی اطلاعات می شوند.
 
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران تصریح کرد: در ایام سفر مهندس جهرمی وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات به استان سیستان و بلوچستان، به اتفاق کارکنان مخابرات منطقه و هماهنگی بخش ستادی، از عملیات اجرایی برقراری ارتباط در روستاهای شهرستان های زاهدان، هیرمند، هامون، زابل، دلگان، سراوان، چابهار و فنوج بازدید به عمل آمده و عملیات تکمیل ارتباطات مخابراتی این مناطق در حال اجرا است.
 
گفتنی است در حین این سفر، اقدامات و تصمیم گیری های انجام شده، به کمیته ای در اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات این استان ارجاع داده شده و نشستی به ریاست مهندس آذری جهرمی تشکیل شد که در این نشست، مشکلات ارتباطی استان به طور کامل احصا شده و به ویژه در مورد شهرستان ایرانشهر مسائل مربوط به اتصال تلفن ثابت و اینترنت این شهرستان مورد بررسی و اقدام قرار گرفت.ش
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.