اپلیکیشن

تلفن همراه

January 11, 2021
11:19 دوشنبه، 22ام دیماه 1399
کد خبر: 120045

پارلر از پلی استور و اپ استور حذف شد

 
 
گوگل و اپل، اپلیکیشن پارلر را از پلی استور و اپ استور حذف کردند. این شرکت‌ها اشاعه‌ی محتوای خشونت‌آمیز را دلیل برخورد جدی با پارلر عنوان کرده‌اند.
 
به گزارش ورج، گوگل اپلیکیشن پارلر را به‌ دلیل نقض قوانین، از  پلی استور حذف کرده است. بررسی‌های زومیت صحت این ادعا را تأیید می‌کند. در همین حین اپل اقدامی مشابه انجام داده است و اکنون اثری از پارلر در اپ استور دیده نمی‌شود.
 
گوگل به‌منظور حفظ امنیت کاربران گوگل پلی استور، قوانینی تعیین کرده است که بر اساس آن‌ها، اپلیکیشن‌هایی نظیر پارلر باید سیاست‌های مدیریتی ویژه‌ای اتخاذ کنند. گوگل می‌گوید این نوع سرویس‌ها باید پست‌هایی با محتوای خشونت‌آمیز را حذف کنند. تمامی توسعه‌دهندگان با این قوانین موافقت کرده‌اند و گوگل چند بار در ماه‌های قبل، «سیاست‌های شفاف» خود را به پارلر یادآوری کرده است؛ بااین‌حال همچنان در پارلر پست‌هایی منتشر می‌شود که خشونت‌های اخیر در ایالات متحده را ترویج می‌دهند.
 
گوگل درک می‌کند که حذف شدن محتوای خشونت‌آمیز در پلتفرم‌های آنلاین ممکن است طول بکشد و انجام این کار نیاز به رویکرد منطقی دارد؛ اما این شرکت به‌صراحت از توسعه‌دهندگان می‌خواهد در مواقع این‌چنینی رویکردی سرسختانه در پیش بگیرند. گوگل با مطرح کردن «تهدید برای امنیت عمومی» به‌عنوان دلیل اصلی، پارلر را از پلی استور خارج کرده است. 
 
یک روز پس از گوگل، اپل اعلام کرد که پارلر از اپ استور حذف شده است. کوپرتینونشین‌ها ابتدا فرصتی ۲۴ ساعته به پارلر دادند تا اصلاحات لازم انجام بگیرد؛ اما درنهایت پارلر از اپ استور حذف شد. بر اساس گزارش ورج، اپل همواره از مطرح شدن دیدگاه‌های متنوع از طریق اپ استور حمایت کرده است و همچنان به این حمایت ادامه می‌دهد؛ اما اپ استور بستری برای تهدید به خشونت و فعالیت‌های غیر قانونی فراهم نمی‌کند.
 
اپل می‌گوید پارلر اقدامات کافی برای جلوگیری از گسترش تهدیدها به‌منظور تأمین امنیت مردم انجام نداده است و به ‌همین دلیل تا زمانی‌که این مشکل رفع شود، آن را در اپ استور تعلیق کرده است.
 
ظاهرا پارلر در راستای اصلاحات درخواستی اپل، اقداماتی انجام داده است، اما اپل اعتقاد دارد این اقدامات کافی نیستند. اپل به‌صراحت می‌گوید پارلر تا زمانی‌که ثابت نکند که می‌تواند به‌ شکلی مؤثر محتوای خطرناک و زیان‌آور را فیلتر و مدیریت کند، به اپ استور بازنمی‌گردد. 
 
از زمان برگزاری انتخابات ریاست‌ جمهوری ایالات متحده‌ی آمریکا، حاشیه‌های زیادی در شبکه‌های اجتماعی به ‌وجود آمده است. پارلر در روزهای آغازین انتخابات به‌شدت مورد توجه قرار گرفت و به بستری برای بیان آزادانه‌ی دیدگاه‌ها تبدیل شد. اما محتوای خشونت‌آمیزی که طرفداران ترامپ در روز حمله به ساختمان برگزاری جلسات کنگره موسوم ‌به کپیتال (Capitol) و روزهای پس از آن منتشر کردند، باعث شد انتقادات به پارلر بسیار زیاد شود. در همین راستا آمازون سرورهای AWS پارلر را خاموش کرده است. مدیرعامل پارلر می‌گوید احتمالا این سرویس پس از یک هفته بازمی‌گردد. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.