اینترنت و شبکه

بانکداری و پرداخت الکترونیک

فناوری اطلاعات

January 11, 2021
11:25 دوشنبه، 22ام دیماه 1399
کد خبر: 120047

سفر وزیر ارتباطات به سیستان و بلوچستان برای تحقق برنامه ششم توسعه بود

 
 
 استاندار سیستان و بلوچستان گفت: یکی از اهداف برنامه ششم، اتصال همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار به اینترنت بوده که سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به استان برای تحقق اهداف این برنامه انجام شده است.
 
احمدعلی موهبتی شامگاه یکشنبه در نشست بررسی پیشرفت پروژه تکمیل زیرساخت‌های ارتباطی سیستان و بلوچستان که با حضور معاون فنی شرکت ارتباطات زیرساخت کشور برگزار شد؛ با اشاره به سفر آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و اینکه چرا در این مقطع انجام شد،اظهارداشت: ایشان از زمانی که وزیر شدند یکی از اهداف برنامه ششم که پایان این برنامه باید تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار  اینترنت داشته باشد را دنبال می‌کردند.
 
وی بیان کرد: در دولت دوم ریاست جمهوری دکتر روحانی که آذری جهرمی وزیر ارتباطات شد در استان ۳۰۰ روستا اینترنت داشت که در زمان سفر ایشان به این استان ۲ هزارو ۵۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار به  اینترنت دسترسی داشتند.
 
استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به رهاورد سفر وزیر ارتباطات افزود: هم‌اینک هر روز و هفته تعدادی از سایت‌ها بالا می آید، یعنی سه فاز عملیاتی تعریف شد در مکان‌هایی دکل و امکانات مخابراتی وجود دارد و فقط بحث ارتباطات است که این مکان‌ها  اینترنت ندارد این موارد در فاز نخست قرار گرفت که ظرف یک ماه این نقاط هم اینترنت‌شان متصل خواهد شد.
 
وی ادامه داد: یک بخش‌هایی هم که فیبر نوری وجود دارد امکانات مخابراتی داریم ولی دکل نداریم و باید سایت‌های جدید زده شود و یک مکان‌هایی نیز است که امکانات ارتباطاتی نداریم باید فیبر نوری کشیده شود که تا پایان اردیبهشت آن مکان‌ها هم ارتباطاتشان برقرار می‌شود.
 
موهبتی گفت: در جمع‌بندی سفر آذری جهرمی، بیش از یکهزارو ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه خواهد شد که این مهم منهای تعهد استان در ایجاد جاده دسترسی برای سایت‌ها و  یا تامین برق آن مکان‌هاست.
 
وی یکی از موضوعات فعالیت‌های وزیر ارتباطات در سیستان و بلوچستان را موضوع اداره پست این استان عنوان کرد و افزود: ۱۲ شهرستان اداره پست نداشت، ۲۲۵ اداره دفاتر پست کارشان تنها توزیع بود و دریافت و قبول عملیات نمی‌کردند و برای ۹۰ روستا موضوع پست بانک و شرایط  مربوط به آن طراحی شد.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اتصال مدارس به شبکه ملی اطلاعات و ارتباطات، بحث شبکه ثابت برای تمام شهرها و برای تعدا بسیار زیادی از روستاهای بالای ۵۰۰ خانوار در کنار این طرح از جمله اهداف دیگر سفر جهرمی به این استان بود اما  هدف اصلی طرح، پوشش تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار به اینترنت سراسری است.
وی ادامه داد: بخش بعد اهداف هم مربوط می‌شود به پوشش ارتباطات در مسیر جاده‌های سیستان و بلوچستان و فیبر زمینی، برای اینکه بخش‌هایی که آسیب پذیر بود جلوی آن گرفته شود.
موهبتی بیان کرد: بعضی مکان‌ها باید فیبر هوایی به زمینی تبدیل می‌شد و بعضی مکان‌ها نیز فیبر باید به صورت لوپ می‌گرفت تا اگر به هر دلیلی قطع شود ارتباطات در نقاط استراتژیک قطع نشود.
وی تصریح کرد: طرح اتصال تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار به اینترنت باید حمایت شود زیرا این طرح یعنی کمک به آموزش و پرورش و اجرای آن یعنی کمک به بهداشت و درمان، کمک به اقتصاد مردم و کمک به امنیت بوده از این‌رو یک طرح اساسی است.
 
موهبتی با اشاره به اینکه برخی، سفر وزیر ارتباطات و معاون اول رییس جمهور را سفر انتخاباتی توصیف کرند،افزود: هر کس که کاندیدای ریاست جمهوری باشد، در سفر به استان با مشکلات و وضعیت استان آشنا خواهد شد و اگر رییس جمهور شود تصمیمات بهتری برای استان خواهد گرفت و اگر به ریاست جمهوری هم نرسد باز هم سمت تاثیرگذاری در نظام خواهد داشت که برای استان می‌تواند تاثیرگذار باشد.
 
وی افزود: ما در موضوع انتخابات، کاملا بی طرف هستیم و این بی طرفی در انتخابات جزو اصول خدشه‌ناپذیر مجموعه وزارت کشور است و وظیفه ما برگزاری انتخابات سالم و قانونمند با حفظ صیانت و امانتداری از آرای مردم است.
 
استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: وزیر ارتباطات و معاون اول رییس جمهور در سفر به استان، هیچ گونه دیداری با افراد و چهره‌های صاحب نفوذ در انتخابات نداشتند و صرفا برنامه‌های کاری دنبال شد.
وی تصریح کرد: در سیستان و بلوچستان هر پیشرفت و اتفاق خوبی که افتاده حاصل همکاری و یکصدایی همه مجموعه‌ها به عنوان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده است و هیچکس حق ندارد موضوعی را به نام خود مصادره کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.