سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

January 12, 2021
15:58 سه شنبه، 23ام دیماه 1399
کد خبر: 120107

ال‌جی از اولین مانیتور اولد UltraFine خود رونمایی کرد

 
 
ال جی یکی از اولین تولیدکنندگان نمایشگرهای مبتنی بر تکنولوژی اولد بود اما تاکنون این تکنولوژی به تلویزیون‌هایی برای منازل محدود می‌شد. اما در رویداد CES2021، کمپانی کره‌ای از مانیتور UltraFine OLED Pro رونمایی کرده که همان طور که از اسمش بر می‌آید به پنل اولد مجهز شده است.
 
مانیتور جدید ال جی پنل ۳۱.۵ اینچی با رزولوشن 4K و امکان نمایش ۸ میلیون پیکسل دارد و از تکنولوژی تنظیم نور جداگانه هر پیسکل پشتیبانی می‌کند. البته باید اشاره کنیم که تنظیم نور جداگانه هر پیکسل در حقیقت بخشی از تکنولوژی نمایشگرهای اولد در گوشی‌های موبایل و تلویزیون‌ها است اما حالا شاهد ورود این تکنولوژی به مانیتورهای ال جی هستیم.
 
همان طور که از یک مانیتور رده بالا انتظار می‌رود، UltraFine OLED Pro از پورت‌های متعدد از جمله USB-C، سه عدد پورت USB‌ استاندارد، دو دیسپلی‌پورت، درگاه هدفون و نیز HDMI 2.0 بهره‌مند است. به گفته ال جی این مانیتور از ۹۹ درصد گستره رنگی DCI-P3 و ادوبی RGB پشتیبانی می‌کند. این دو پروفایل رنگ به طور معمول به کار تولیدکنندگان محتوای ویدیویی و عکاس‌ها می‌آید.
 
متاسفانه ال جی هنوز جزئیات بیشتری از مشخصات این مانیتور و قیمت آن ارائه نداده اما مانیتور UltraFine قبلی ال جی قیمتی بیش از ۱۰۰۰ دلار داشت. به این ترتیب انتظار می‌رود مانیتور جدید قیمتی به مراتب بالاتر داشته باشد.

ال‌جی همچنین از مانیتور فوق عریض با رزولوشن 5K2K‌ (فوق عریض) و ابعاد ۳۹.۷ اینچ رونمایی کرده است. این مانیتور پنل نانو IPS‌ خمیده دارد و از گستره رنگی عریض پشتیبانی می‌کند. این مدل از پورت‌های دیسپلی‌پورت، HDMI و USB بهره می‌برد و به اسپیکر استریو مجهز شده است. ال جی در مورد این مانیتور نیز هنوز به جزئیات بیشتری اشاره نکرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.