تجارت الکترونیک

رمز ارز

فناوری اطلاعات

January 13, 2021
16:55 چهارشنبه، 24ام دیماه 1399
کد خبر: 120159

دستور روحانی برای برخورد با ماینینگ غیر مجاز

روحانی.jpg
 
رئیس دفتر رئیس جمهوری در جمع خبرنگاران اعلام کرد حسن روحانی به وزرای اطلاعت و کشور ماموریت داده است تا موضوع استخراج غیر قانونی رمز ارز را پیگیری و با متخلفان، برخورد کنند.
 
خاموشی‌های اخیر در سطح کشور و کمبور برق که با آلودگی هوای ناشی از سوخت مازوت در نیروگاه‌ها همراه شده است، اعتراضات زیادی را به دنبال داشته است. در همین حال برخی از رسانه‌ها از احتمال ارتباط کمبود برق با استخراج بیت‌کوین در کشور سخن گفته‌اند. همچنین در روزهای اخیر اعلام شد در منطقه آزاد رفسنجان، گروه توسعه سرمایه‌گذاری ایران و چین، مزرعه بزرگ استخراج بیت‌کوین راه‌اندازی کرده است. این گروه، مجوزهای لازم برای استخراج بیت‌کوین را دریافت کرده‌اند.
 
امروز (چهارشنبه) محمود واعظی، رئیس دفتر رییس جمهوری در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران درخصوص ارتباط خاموشی‌های اخیر با استخراج بیت‌کوین توسط دولت، گفت: «اینکه گفته شود که دولت بیت‌کوین را استفاده می‌کند، این اصلا یک جفا است، دولت اصلا وارد این مسائل نمی‌شود و اما اینکه در یک سال گذشته در جاهای مختلف بیت کوین استخراج می‌شده، فشار روی دولت آمد که به نوعی بتوانند این را ضابطه‌مند و قانونمند کنند و لذا دو بار در دولت مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد تا از وزارت صمت اجازه بگیرند و وزارت نیرو هم استفاده از آن را تایید کند.»
 
واعظی افزود: «البته امروز در دولت ادعایی هم شد که علاوه بر آنهایی که اجازه گرفتند در برخی مرغداری‌ها و جاهای مختلف از آن استفاده می‌کنند که آقای رئیس جمهور اجازه دادند وزارت اطلاعات و وزارت کشور با جدیت دنبال کنند و اگر جایی استفاده می‌شود محکم با اینها برخورد کنند چون که الان از حقی که مردم برای دمای منزل یا روشنایی خانه خود لازم دارند، اینها برای این کار، استفاده می‌کنند.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.