اینترنت و شبکه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

January 16, 2021
15:49 شنبه، 27ام دیماه 1399
کد خبر: 120224

عضو کمیسیون آموزش مجلس: کمبودهای آموزش مجازی پابرجاست

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: کمبودهای آموزش مجازی در برخی از مناطق کشور از نبود تبلت و گوشی هوشمند تا پهنای اینترنت پابرجاست که برخی از آنها مشکلات زیر ساختی هستند و عاملی برای جا ماندن کودکان از تحصیل شده است.
 
 
مهدی اسماعیلی در مورد بازگشایی مدارس از ابتدای بهمن ماه گفت: شیوع کرونا بیشتر مسائل کشور را در تمام حوزه ها از اقتصادی و سیاسی گرفته تا حوزه آموزشی و فرهنگی تحت تاثیر قرار داده به طوری که با شیوع کرونا با زندگی دیگری روبرو شدیم، در مورد ۱۳ میلیون خانواده آموزش و پرورش سیاست‌های بهداشتی خاصی در حدود یکسال اخیر درنظر گرفته شد، از تدریس آنلاین تا حضور حداقلی دانش آموزان در برخی از مدارس کم جمعیت کشور، شیوع کرونا فرصتی بود تا نقاط  قوت آموزشی کشور در کنار کم و کاستی آن نمایان‌تر شد.
 
هنوز کمبودهای آموزش آنلاین پابرجاست
 
نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کمبودهای آموزش مجازی گفت: کمبودهای آموزش مجازی در برخی از مناطق کشور از نبود تبلت و گوشی هوشمند تا پهنای اینترنت پابرجاست که برخی از آنها مشکلات زیر ساختی هستند و عاملی برای جا ماندن کودکان از تحصیل شده است، زحمات بی‌شماری برای بالا بردن کیفیت آموزش مجازی کشیده شد که قابل تحسین است اما مردم و والدین از شیوه آموزش مجازی راضی نیستند.
 
اسماعیلی یادآور شد: بازگشایی مدارس بدون هماهنگی با کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یک تصمیم شتابزده بود هنوز شرایط کشور به لحاظ کنترل بیماری کرونا در حالت عادی قرار نگرفته است، آمار ریز و درشتی از مرگ و میر کرونا از طریق رسانه‌ها منتشر می‌شود که همگی تاکید می‌کند نباید شرایط را عادی جلوه بدهیم. 
 
نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: زیر ساخت‌های فضای مجازی به درستی اجرا نشده و با تمام این تفاسیر مجبور هستیم بخشی از فعالیت‌های آموزشی را در سامانه شاد و شبکه ملی انجام بدهیم تا آموزش کشور به این واسطه‌ها ادامه داشته باشد، سیستم آموزشی بسیاری از کشورها به دو صورت حقیقی و مجازی است، کرونا تمرینی برای توانستن است؛ با بازگشت به شرایط عادی باید روش تدریس آنلاین هم ادامه داشته باشد، آموزش مجازی یک ظرفیت کمکی برای سیستم آموزشی کشور است که نواقصی هم دارد.
 
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطر نشان کرد: یکی از موضوعاتی که در آموزش و پرورش مورد توجه است تقویت تدریس آنلاین رایگان است که نیازمند تجهیزاتی از قبیل تبلت، گوشی هوشمند و سیم کارت مجانی برای دانش آموزان مناطق محروم جامعه بود، که وزارتخانه آموزش و پرورش در تلاش است چنین امکاناتی را برای دانش آموزان مناطق محروم مهیا کند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.