تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

January 20, 2021
11:10 چهارشنبه، 1ام بهمنماه 1399
کد خبر: 120330

بزرگترین بانک آمریکا پس از فروش ناگهانی بیت‌کوین درمورد شکست قیمت آن هشدار داد

 
قیمت بیت‌کوین پس از یک دوره افزایش قیمت و ادامه این روند افزایشی در سال جدید، حالا مدتی است که ثابت شده و تحلیلگران بانک جی‌پی‌مورگان معتقدند که اگر این رمزارز خیلی زود قیمت ۴۰ هزار دلار را رد نکند شاهد سقوط قیمت آن خواهیم بود.
 
 بیت‌کوین پیشتر در همین ماه قیمت ۴۲ هزار دلار را هم شکست و به دو برابر اوج قیمت خود در سال ۲۰۱۷ رسید. اما از آن زمان به بعد قدرت خود را از دست داده و به حدود ۳۶ هزار دلار سقوط کرده است، این در حالی است که رمزارزهای کوچکتر در همین مدت افزایش قیمت زیادی را تجربه کردند.
 
در حال حاضر بیت‌کوین در یک رنج قیمتی نسبتا ثابت معامله می‌شود و تحلیلگران بانک جی‌پی‌مورگان یکی از غول‌های وال‌استریت هشدار داده‌اند که اگر بیت‌کوین قیمت خود را در بالای ۴۰ هزار دلار ثابت نکند دچار سقوط قیمت شدید خواهد شد.
 
 
بیت‌کوین در یک هفته گذشته با رنج قیمت نسبتا یکسان معامله شده و بسیاری نگران هستند که در صورت ادامه این روند باید منتظر اصلاح قیمت شدید باشند
تحلیلگران جی‌پی‌مورگان می‌گویند اگر بیت‌کوین خیلی زود قیمت خود را به بالای ۴۰ هزار دلار نرساند سرمایه‌گذاران دنبال کننده جریان بازار سرمایه‌ خود را از این بازار خارج می‌کنند و این موضوع باعث سقوط قیمت شدید می‌شود.
 
طبق گفته آنان، سرمایه‌گذاران بیت‌کوین به دنبال آن هستند که از افزایش قیمت شدید این رمزارز سود کنند و «اصلاح قیمت هفته گذشته شاید ناشی از این موضوع باشد» و «سیگنال‌های قدرت بازار از الان تا آخر ماه مارس احتمال رو به زوال می‌روند».
 
قیمت بیت‌کوین از ماه اکتبر تا به امروز چیزی در حدود ۳۰۰ درصد رشد داشته و دلیل آنهم اقبال سرمایه‌گذاران سازمانی و غول‌های پرداختی همچون پی‌پل به این رمزارز است.
 
بسیاری از سرمایه‌گذاران سازمانی که به دنبال سرمایه‌گذاری روی بیت‌کوین بودند در سال گذشته پول زیادی را وارد اوراق بهادار بیت‌کوین در صندوق سرمایه‌گذاری گری‌اسکیل (Grayscale) کرده‌اند. در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۰، گری‌اسکیل ۳.۳ میلیارد دلار بودجه از مجرا‌های سرمایه‌گذاری رمزارز دریافت کرد که برای مدیریت دارایی‌های دیجیتال یک رکورد محسوب می‌شود. اوراق بهادار بیت‌کوین که معروف‌ترین دارایی این بخش محسوب می‌شوند هر هفته در سه ماه آخر سال گذشته به طور میانگین ۲۱۷ میلیون دلار سرمایه‌ جذب کردند.
 
جی‌پی‌مورگان هشدار داده که برای عبور قیمت بیت‌کوین از ۴۰ هزار دلار این روند باید تقویت شود یا حداقل با همین قدرت حفظ شود.
 
استراتژی پردازان جی‌پی‌مورگان می‌گویند: «جریان پول به سمت اوراق بهادار بیت‌کوین در گری‌اسکیل باید ۱۰۰ میلیون دلار در روز را روز‌ها و هفته‌های آینده تجربه کند تا شاهد این سطح از افزایش قیمت باشیم».
 
اما این ارقام شاید تا حدی محافظه کارانه باشند زیرا به گفته مایکل ساننشین مدیرعامل جدید گری‌اسکیل، تنها در روز جمعه هفته گذشته این شرکت ۷۰۰ میلیون دلار جذب سرمایه‌ داشته است. ساننشین در توییتی گفت «قدرت بیت‌کوین به نظر سرعت خود در سه ماهه چهارم را وارد سال جدید هم کرده است».
 
 
روند صعودی بزرگ بیت‌کوین که قیمت این رمزارز را به بالای اوج قیمت ۲۰ هزار دلاری آن در سال ۲۰۱۷ رساند و حالا این روند متوقف شده است
با این وجود دیگر ناظران بازار بیت‌کوین و رمزارز‌ها هنوز درمورد روند افزایش قیمت عجیب بیت‌کوین در ماه دسامبر سردرگم و عمدتا خوشحال هستند.
 
الکس کاپسیکویچ، تحلیلگر مالی ارشد شرکت سرمایه‌گذاری FxPro در یک ایمیل گفت: «بیت‌کوین نتوانسته است دوباره سطح مقاومت ۴۰ هزاردلاری را بشکند و هنوز در یک وضعیت اصلاح قیمت است».
 
«با این حال سطح پشتیبانی ۳۵ هزار دلار هم شکسته نشده و فعالان این بازار وحشت زده نیستند. در اوایل سال ۲۰۲۱، تمرکز روی سرمایه‌گذاری از شرکت‌های بزرگ و همچنین حجم ورودی از پی‌پل و دیگر شرکت‌های بزرگی است که تمایل خود را نسبت به بازار رمزارزها نشان داده‌اند».
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.