اپلیکیشن

تجارت الکترونیک

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

January 20, 2021
14:19 چهارشنبه، 1ام بهمنماه 1399
کد خبر: 120334

آذری جهرمی به دلیل «فیلتر نکردن اینستاگرام» به بازپرسی فراخوانده شد

 
 
قوه قضاییه علیه وزیر ارتباطات اعلام جرم کرده و آذری جهرمی باید برای پاسخ به سوالات بازپرس دادسرای فرهنگ و رسانه در دادسرا حضور یابد.
 
اعلام جرم دادستان کل کشور شامل محورهایی چون: استنکاف از اجرای اوامر قضایی در مورد فیلتر کردن اینستاگرام علی‌رغم حکم صادره، استنکاف از اجرای دستورات مقام‌های دولتی که اشاره به ابلاغ رییس مرکز ملی فضای مجازی به وزارت ارتباطات برای کاهش پهنای باند بین‌الملل و محدودسازی پیام رسان‌های خارجی دارد؛ عدم اجرای مصوبات شورای عالی فضای مجازی از جمله مصوبه سال ۹۱ شورا در مورد انسداد فیلترشکن‌ها و VPNها و همچنین مصوبه حمایت از پیام‌رسان‌های بومی است.
 
خبرگزاری برنا همچنین اعلام کرده که رسیدگی به شکایت مردم اهواز و چند شهر دیگر از وزیر ارتباطات، شکایت جواد جاویدنیا معاون سابق دادستان کل کشور از جهرمی و نیز شکایت سازمان صداوسیما از جهرمی در مورد اظهار نظر او در مورد بازپس‌گیری فرکانس‌های باند ۷۰۰و۸۰۰ از دیگر اتهامات وزیر ارتباطات طرح شده است.
 
در دولت قبلی نیز «محمود واعظی» وزیر ارتباطات پیشین کشور توسط دادستانی به خاطر عدم فیلترینگ اینستاگرام و مسدود سازی کانال‌های تلگرامی و موارد مشابه دیگر تهدید به اعلام جرم شده بود که این اتفاق هرگز رخ نداد اما به نظر می‌رسد این‌بار جهرمی باید به دادسرای رسانه برود و شکایت انجام شده است.
 
گفتنیست در آبان ماه سال گذشته بسیاری از رسانه‌های اصولگرا جهرمی را محکوم به این کردند که از دستورها سرپیچی کرده است. جهرمی در آبان ماه ۹۶ که اینترنت به مدت ۱۰ روز قطع شده بود پس از اتصال دوباره اینترنت در پست اینستاگرامی نوشت: «این ده روز اندازه ده سال برایم گذشت. امنیت مهم است ولی اگر در کنار آزادی باشد.» همچنین خاطر نشان می‌شود به گفته عبدالصمد خرم آبادی، معاون سابق دادستانی در فضای مجازی، به جهرمی و وزارت ارتباطات دستور فیلتر شدن اینستاگرام صادر شده اما آنها از این کار سرباز زده‌اند.
 
خاطرنشان می‌شود در مرداد ماه امسال نیز گروهی تحت عنوان «جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی» نهضت شکایت از وزیر ارتباطات به خاطر عدم اجرای دستورات و مصوبات بویژه در مورد اینستاگرام راه انداختند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.