سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

January 20, 2021
16:30 چهارشنبه، 1ام بهمنماه 1399
کد خبر: 120348

لپ تاپی با قابلیت تنظیم زاویه دید کاربر ثبت اختراع شد

 
 
مایکروسافت حق امتیاز اختراع نمایشگر لپ تاپی ثبت کرده که بدون نیاز به کاربر، زاویه دید او را ردیابی و خود را با آن همخوان می کند.
 
به نقل از گیزموچاینا، مایکروسافت در اوایل ماه جاری حق امتیاز اختراع جدیدی برای یک لپ تاپ در اروپا ثبت کرده است. این دستگاه شامل یک نمایشگر اتوماتیک است که می‌تواند زاویه‌های دید را بر اساس نگاه کاربر تنظیم کند.
 
طبق گزارشی جدید این شرکت فناوری در حق امتیاز مذکور مکانیزمی را توضیح داده که به طور خودکار نمایشگر با توجه به موقعیت کاربر جلوی آن، خود را اصلاح می‌کند. این فناوری از آن جهت جالب است که جهت آن طوری تغییر می‌کند تا بهترین زاویه را برای فرد فراهم کند. کاربرد چنین نمایشگر و فناوری متعدد است.
 
با توجه به حق امتیازهای رسمی ثبت شده فناوری مذکور به واکنش با کاربر یا اطلاعات ورودی از سوی او نیازی ندارد. این بدان معنا است که سیستم کاملاً خودکار است و زاویه دید با توجه به موقعیت کاربر تغییر می‌کند.
 
این مکانیزم همچنین قادر به اندازه گیری فاصله چشم کاربر تا نمایشگر است. هنوز مشخص نیست مایکروسافت واقعاً مشغول توسعه چنین لپ تاپی است یا خیر.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.