اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

January 21, 2021
11:51 پنجشنبه، 2ام بهمنماه 1399
کد خبر: 120362

حراست از امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات، کاری مهم و استرتژیک برای کشور

 
 
دبیر شورای عالی فضای مجازی می‌گوید: برای حراست از امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات، طبق نظام ملی پیشگیری و مقابله با حوادث فضای مجازی، وظایف دستگاه‌های مسئول مشخص شده است.
 
به‌ گزارش مرکز مدیریت راهبردی افتا، دکتر سید ابوالحسن فیروزآبادی در مراسم تودیع رئیس قبلی و معارفه رئیس جدید این مرکز، همچنین افزود:  بر اساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی، نقش برجسته‌ای به مرکز مدیریت راهبردی افتا سپرده شده است و این مرکز باید براساس یک نگاه راهبردی توسعه یابد.
 
وی افزود: در اجرای مصوبه تقسیم کار ملی و پیشگیری و مقابله با حوادث سایبری با همکاری دستگاههای دخیل در مصوبه، موفقیت‌های چشمگیری صورت گرفته است و مقام معظم رهبری برای  این موضوع اهمیت ویژه‌ای قائل هستند.
 
 فیروزآبادی با قدردانی از همکاری صمیمانه پلیس فتا، پدافند غیرعامل، وزارت ارتباطات و فنآوری اطلاعات و همچنین افتا با یکدیگر گفت: در هر نوع حمله سایبری باید همه ابعاد آن بطور دقیق بررسی شود و مرکز مدیریت راهبردی افتا در این زمینه ارشدیت دارد.
 
دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به اینکه مسئولیت امنیت سایبری هر یک از دستگاه‌های زیرساخت با بالاترین مقام آن سازمان است گفت: مرکز مدیریت راهبردی افتا باید از توانائی همه شرکت‌های مطرح در امنیت سایبری برخوردار باشد و امنیت سایبری حوزه‌های زیر ساخت را به همراه دیگر سازمان‌های مسئول بصورت کلان و جامع، کنترل کند.
 
در این مراسم که اعضای کمیسیون عالی امنیت شورایعالی فضای مجازی، رئیس پلیس فتا و معاون سازمان پدافند غیرعامل هم حضور داشتند، جاوید بعنوان رئیس جدید مرکز مدیریت راهبردی افتا معرفی و از خدمات جواهری تقدیر شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.