تجارت الکترونیک

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

گوشی

January 22, 2021
13:48 جمعه، 3ام بهمنماه 1399
کد خبر: 120376

بخش موبایل ال‌ جی احتمالا به یک شرکت ویتنامی واگذار می شود

 
 
طی هفته‌های گذشته خبرهای مختلفی در مورد تصمیم ال‌جی به توقف فعالیت بخش موبایل مطرح شده بود. براساس خبر منتشر شده از سوی «بیزینس کریا» ‌ال‌جی الکترونیکس در حال مذاکره با شرکت ویتنامی «Vingroup» برای واگذاری و فروش بخش موبایل است.
 
به نظر می‌رسد شرکت ویتنامی Vingroup  جذاب‌ترین پیشنهاد را برای خرید بخش موبایل ال‌جی ارائه کرده است. شرکت مذکور در حدود 14 درصد سهم بازار ویتنام را در بین شرکت‌های ویتنامی در اختیار دارد.
 
براساس گزارش منتشر شده از سوی وب‌سایت کره‌ای، این شرکت ویتنامی علاقمند است بخش تجارت گوشی‌های هوشمند ال‌جی را در ایالات متحده تصاحب کند تا از این طریق در بازارهای جهانی حضوری فعال داشته باشد.
 
علاوه بر این، شرکت ویتنامی در صنایع مختلفی از جمله هتل‌داری، املاک و مستغلات، توزیع و پخش، خودرو، گوشی‌های هوشمند و ساخت و ساز فعالیت می‌کند. در حال حاضر Vingroup  طی قراردادی برای ال‌جی گوشی‌های هوشمند نیز تولید می‌کند و پس از اوپو و سامسونگ،‌ سومین تولید کننده گوشی‌های هوشمند بازار ویتنام محسوب می‌شود.
 
از سوی دیگر به نظر می‌رسد که ال‌جی نیز علاقمند است تا بخش موبایل خود را در چند مرحله بفروشد. ظاهرا فروش کل بخش موبایل به صورت یکجا کاری بسیار دشوار است.
 
اواخر دی‌ماه وب‌سایت «The Elec» خبری جنجالی در مورد تعطیلی بخش موبایل ال‌جی منتشر کرد. هرچند این خبر ابتدا تکذیب شد؛ اما پس از چند روز سخنگوی ال‌جی اعلام کرد که این کمپانی باید تمام گزینه‌ها را بررسی کند که شامل فروش بخش موبایل، کوچک کردن آن یا خروج از بازار می‌شود.
 
براساس گزارش وب‌سایت The Elec، ال‌جی به کارمندان خود اطلاع داده که بخش موبایل در حال تعطیل شدن است و این خبر بزودی رسما نیز اعلام خواهد شد. همچنین در گزارش مذکور این وب‌سایت آمده است که ال‌جی به کارمندان خود دستور داده تا به جز پروژه «Project I» روی پروژه دیگری کار نکنند.
 
Project I پروژه مرتبط با گوشی رول شدنی ال‌جی است. ابتدا نام این پروژه، «Project B» بود که ال‌جی طی هفته‌های اخیر این نام را تغییر داد. با انتشار خبر جدید آینده گوشی رول شدنی ال‌جی نیز نامشخص است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.