اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

مخابرات فضایی

January 23, 2021
14:38 شنبه، 4ام بهمنماه 1399
کد خبر: 120405

رئیس سازمان فضایی ایران از فعالسازی صنعت بیمه در بخش فضایی خبر داد

 
 
رئیس سازمان فضایی ایران از فعالسازی صنعت بیمه در بخش فضایی خبر داد و گفت: قرارداد بیمه برای پروژه های فضایی مربوط به فازهای پیش از پرتاب و تزریق ماهواره در مدار، منعقد شد.
 
مرتضی براری در اینستاگرام نوشت: در ادامه فعالسازی صنعت بیمه در بخش فضایی، با توجه به نقش مهم آن در توسعه فعالیت‌های فضایی، پس از انعقاد قرارداد بیمه «حمل و نقل محموله‌های فضایی» در سال گذشته به‌عنوان اولین قرارداد بیمه در بخش فضایی کشور، دومین قرارداد بیمه در این بخش شامل فازهای «پیش از پرتاب و تزریق ماهواره در مدار مورد نظر» و بیمه مسئولیت شخص ثالث برای افراد حاضر در اجرای این مراحل نیز منعقد شد.
 
وی همچنین با اشاره به ضرورت پایش برنامه‌های راهبردی بخش فضایی کشور و نیز بازنگری برنامه‌های فعلی و تدوین برنامه‌های توسعه‌ای جدید گفت: جلسه‌ای با پژوهشگاه فضایی ایران تشکیل و آخرین وضعیت پروژه‌های راهبردی مورد بررسی قرار گرفت. همچنین ماتریس شناسایی گلوگاه‌های فناورانه مبتنی بر برنامه‌های راهبردی و نیز نقش دانشگاه‌ها در ارتقای سطح بلوغ فناوری‌های فضایی بررسی و مقرر شد خروجی‌ها در برنامه هفتم توسعه بخش فضایی مورد توجه قرار گیرد.
 
رئیس سازمان فضایی ایران به اهداف مدنظر در حوزه سنجش از دور اشاره کرد و ادامه داد: ترویج و آگاه‌سازی برای افزایش استفاده از خدمات سنجش از دور، توسعه و تحریک بازار و توسعه و توانمندسازی کسب و کارهای حوزه فضایی برای ارائه خدمات نوین از جمله این اهداف است و برای تحقق آن در تلاش هستیم.
 
معاون وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: بر همین مبنا به طور مستمر گزارش‌های مدیریتی برای دستگاه‌های متولی ارسال می‌شود تا ضمن افزایش آگاهی از خدمات نوین سنجش از دور، بستر مناسب برای دریافت این خدمات از کسب و کارهای فضاپایه شکل گیرد.
 
براری گفت: با توجه به اهمیت شکل گیری نهاد نظارتی در بخش فضایی کشور در راستای توسعه صنعت فضایی، ضمن تدوین دستورالعمل‌های تأیید صلاحیت مشاوران و پیمانکاران، اقدامات لازم جهت رتبه بندی پیمانکاران با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور در دستور کار قرار گرفته است. همچنین اولین قرارداد نظارتی در این حوزه نیز اجرایی شده است.
 
وی تاکید کرد: به عنوان یک اولویت تلاش کردیم تا مسیر ورود و سرمایه گذاری بخش خصوصی در کل زنجیره ارزش فضایی هموار شود. هم اکنون این تلاش‌ها در حال ثمر دادن است و شاهد استقبال این بخش برای سرمایه گذاری در حوزه‌های ماهواره‌های مخابراتی، سنجش از دور، منظومه ماهواره‌ای و… هستیم. هدف، نقش آفرینی مؤثر و افزایش سهم بخش خصوصی در حوزه فضایی است و این ریل گذاری در حال انجام است و بر سرعت حرکت در این مسیر خواهیم افزود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.