اپراتورها

بازار سرمایه

تلفن همراه

January 24, 2021
11:31 یکشنبه، 5ام بهمنماه 1399
کد خبر: 120429

جبران کسری سرمایه در گردش مخابرات با تسهیلات بانکی

ICTna.ir – شرکت مخابرات ایران با کسری سرمایه در گردش مواجه شده و به دنبال آن موجب افزایش مانده تسهیلات دریافتی شده است. از همین رو این شرکت قصد دارد از طریق دریافت تسهیلات بانکی و خرید تجهیزات از طریق گشایش LC به صورت فاینانس کسری سرمایه در گردش خود را جبران کند.
 
TCI.png
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، در دوره 9 ماهه میانی منتهی به 30 آذر سال 1399، شرکت مخابرات وجوه نقدی معادل 1393 میلیارد و 230 میلیون تومان داشته و دریافتنی‌های تجاری و سایر دریافتنی‌های آن معادل 7787 میلیارد و 357 میلیون تومان، مجموع دارایی جاری معادل 10 هزار و 767 میلیارد و 144 میلیون تومان و مجموع بدهی جاری معادل 12 هزار و 236 میلیارد و 278 میلیون تومان بوده که این موضوع موجب کسری سرمایه در گردش آن شده است.
 
براساس گزارشی که شرکت مخابرات ایران به بورس داده، کسری سرمایه در گردش موجب افزایش مانده تسهیلات دریافتی در پایان دوره موردنظر نسبت به سال مالی 98 شده است.
 
در این میان، مانده تسهیلات پرداختی تا پایان آذر ماه 99 نیز مبلغ 3474 میلیارد و 554 میلیون تومان بوده که نسبت به سال قبل 9 درصد کاهش یافته است
 
براساس این گزارش، مطالبات شرکت مخابرات نسبت به سال گذشته نیز حدود 8 درصد کاهش یافته است که عمدتا ناشی از وصول مطالبات از مشترکین است اما باتوجه به مانده مطالبات، مخابرات انتظار دارد تا با وضول آنها و مدیریت وجه نقد و تامین تجهیزات مخابراتی از طریق گشایش اعتبارات اسنادی، از رشد تسهیلات مالی دریافتی تا حد امکان پیشگری کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.