رسانه‌های اجتماعی

January 26, 2021
15:00 سه شنبه، 7ام بهمنماه 1399
کد خبر: 120499

سخنگوی قوه قضائیه: در دوره تحول هیچ پیام‌رسانی را مسدود نکردیم/ درمورد وزیر ارتباطات موارد متعدد دیگری نیز مطرح است

ICTna.ir – سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرد: قوه قضائیه در دوره تحول، هیچ رسانه، خبرگزاری و پیام‌رسانی را مسدود نکرده است.
 
Esmaeili Ghove ghayaeie.jpg
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، غلامحسین اسماعیلی در نشست مطبوعاتی امروز خود افزود: قوه قضائیه به دنبال مسدودسازی فضای مجازی و هیچ یک از پیام‌رسان‌های اجتماعی نیست.
 
او گفت: اقداماتی که برخی از مقامات قضایی مطرح کرده‌اند همگی ناظر به ساماندهی، مدیریت و پالایش این فضا از مصادیق مجرمانه و نه انسداد فضای مجازی است.
 
تغییر سیاست‌های واتس‌اپ مبنی بر به اشتراک گذاشتن اطلاعات کاربران با فیس‌بوک و شرکت‌های زیرمجموعه آن موجب شد تا تعداد زیادی از کاربران در سراسر دنیا به پیام‌رسان‌های سیگنال و تلگرام مهاجرت کنند.
 
سخنگوی قوه قضائیه گفت: فضای مجازی همانند فضای حقیقی در کشوری اولا متعلق به شهروندان آن جامعه است و ثانیا در زمره حقوق عامه به شمار می‌آید و ثالثا جزو محدوده قلمرو و حکمرانی کشور است و رابعا نیازمند ساماندهی، مدیریت  و بومی سازی است.
 
اسماعیلی با بیان اینکه فضای مجازی باید برخوردار از سلامت و امنیت باشد، گفت: امروز ویروس‌هایی به مراتب بدتر از کرونا و مصادیق مجرمانه‌ای مانند فروش مواد مخدر و سلاح، کلاهبرداری‌های گسترده شبکه‌ای و تبلیغ خودکشی به ویژه در نسل جوان و نوجوان بیداد می‌کند که به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست.
 
او تلاش قوه قضائیه برای فیلتر اینستاگرام را فضاسازی رسانه‌ای دانسته و توضیح داد: آنچه دادستانی در این حوزه در روزهای اخیر رخ داده، همگی ناظر به ساماندهی، مدیریت و پالایش این فضا بود که از مصادیق مجرمانه است نه انسداد فضای مجازی ضمن اینکه مواضع  رسمی دستگاه  قضا آن  است که توسط رئیس قوه قضاییه و تربیون رسمی سخنگو بیان می شود.
 
اسماعیلی با تاکید بر اینکه مسوولان باید نسبت به قصور و کوتاهی خود در فضای مجازی پاسخگو باشند، گفت: انتظار بر این است که همانگونه که در ماه‌های اخیر با طرح شهید سلیمانی و غربالگری در حوزه  بهداشت و سلامت تلاش شد، مسوولان مربوط به فضای مجازی نیز نسبت به ساماندهی و پالایش فضای مجازی اقدام کنند و نسبت به  قصور و کوتاه‌های خویش در عدم اجرای وظیفه پاسخگو باشند.
 
او تاکید کرد: دادستانی مسئول رسیدگی به کوتاهی‌ها و ترک فعل‌ها برابر ضوابط و مقررات قانونی است اما در مورد شخص مورد نظر (وزیر ارتباطات) موارد متعدد دیگری نیز مطرح است که  نتیجه رسیدگی در پایان دادرسی مشخص و اعلام می‌شود.
 
اسماعیلی از سیاسیون جامعه درخواست کرده که با فرافکنی و مقابله با تخلف را مقابله با مردم تلقی نکنند. او گفت: مردم می‌دانند دوران وارونه‌نمایی و دوگانه سازی‌های مجعول گذشته و مردم شاهد مردمی بودن قوه قضاییه بوده‌اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.