اینترنت و شبکه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

January 27, 2021
14:46 چهارشنبه، 8ام بهمنماه 1399
کد خبر: 120552

فروش مایکروسافت افزایش یافت

 
 
مایکروسافت اعلام کرد فروش سه ماهه دوم مالی این شرکت ۱۷ درصد رشد کرد که به مدد تقاضای بالا برای خدمات رایانش ابری و ابزارهای نرم افزاری بوده که از دورکاری کارمندان حمایت می کنند.
 
 شرکت نرم افزاری مایکروسافت که در ردموند واشنگتن مستقر است، اعلام کرد درآمدش در سه ماهه منتهی به ۳۱ دسامبر به ۴۳.۱ میلیارد دلار رسید و از ۴۰.۲ میلیارد دلاری که تحلیلگران در نظرسنجی بلومبرگ پیش بینی کرده بودند، فراتر رفت. برای چهاردهمین سه ماهه متوالی بود که مایکروسافت رشد دو رقمی درآمد را گزارش کرد. درآمد خالص این شرکت ۱۵.۵ میلیارد دلار معادل دو دلار و سنت به ازای هر سهم بود در حالی که پیش بینی تحلیلگران یک دلار و ۶۴ سنت بود.
 
واحد رایانش ابری آزور مایکروسافت ۵۰ درصد رشد کرد. این شرکت از تقاضای فزاینده مشتریان سازمانی برای استفاده از خدمات ابری که تحت تاثیر دورکاری کارمندانش صورت گرفت، سود برد. فروش رایانه های شخصی هم در مدت مذکور رشد کرد و درآمد مایکروسافت از کسب و کار سیستم عامل ویندوز را افزایش داد و درآمد بازی مایکروسافت هم برای نخستین بار در یک سه ماهه به بالای پنج میلیارد دلار رسید.
 
ارزش سهام مایکروسافت در پی انتشار گزارش مالی این شرکت حدود ۴.۷ درصد صعود کرد. سهام مایکروسافت در سه ماهه پیش ۵.۷ درصد رشد داشت در حالی که رشد شاخص اس اند پی ۵۰۰ به ۱۲ درصد رسید.
 
فروش مایکروسافت در هر سه واحد این شرکت از میانگین مورد پیش بینی تحلیلگران در نظرسنجی بلومبرگ بالاتر بود. ایمی هود، مدیر مالی مایکروسافت در مصاحبه ای اظهار کرد درآمد نسخه بیزنس نرم افزاری ابری آفیس ۳۶۵ رشد ۲۱ درصدی داشت و شمار کاربرانش ۱۵ درصد افزایش پیدا کرد. مشترکان نسخه کاربران عادی که شامل آفیس و ویندوز است، ۲۸ درصد رشد کرد و به ۴۷.۵ میلیون نفر رسید.
 
همه گیری ویروس کرونا باعث شده است شرکتها کوچ به خدمات ابری را سرعت بخشیده و نرم افزار همکاری مبتنی بر اینترنت را ارتقا دهند. اگرچه این بازار رو به رشد است اما مایکروسافت با رقابت از سوی واحد خدمات وب آمازون و تلاشهای جدید گوگل برای تقویت زیرساخت ابری روبروست. درآمد سرویس آزور در سه ماهه گذشته از ۴۳ درصد پیش بینی تحلیلگران و رشد ۴۸ درصدی سه ماهه پیش از آن فراتر رفت.
 
بر اساس گزارش بلومبرگ، درآمد محتوا و خدمات ایکس باکس در سه ماهه دسامبر ۴۰ درصد و فروش سخت افزار ایکس باکس ۸۶ درصد رشد کرد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.