تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

January 28, 2021
12:01 پنجشنبه، 9ام بهمنماه 1399
کد خبر: 120572

ورود یوان دیجیتال به پرجمعیت ترین شهر چین

 
چین ضمن گسترش طرح آزمایش ارز دیجیتال حکومتی در پکن، شانگهای و شنژن، آن را در بسیاری مناطق دیگر از جمله چانگشا، هاینان،کینگدو، دالیان و شی‌آن توسعه می‌دهد.
 
  به نقل از راشا تودی، چین طرح آزمایش ارز دیجیتال حکومتی در پکن، پرجمعیت‌ترین شهر کشور یعنی شانگهای و قطب فناوری چین یعنی شنژن را گسترش می‌دهد.
 
 این اطلاعیه توسط مقامات این شهرها اعلام شده است. شهردار پکن اعلام کرد قصد دارد  در سال جاری میلادی منطقه‌ای برای خدمات فناوری مالی ایجاد کند و طرح آزمایشی یوان دیجیتال را ارتقا دهد. شهردار شانگهای هم طی گزارشی قول مشابهی را داده است.
 
 ولی این مقامات هیچ اقدامات خاصی را برای ایجاد ارز دیجیتال ملی که از آن با عنوان «طرح پرداخت الکترونیک ارز دیجیتال» یا DCEP یاد می‌شود، اعلام نکرده‌اند. طبق گفته این مقامات، سرعت تولید و آزمایش این ارز ملی نسبتا سریع است و چین اولین کشور دارای ارز دیجیتال حکومتی خواهد بود.
 
 چین به طور یکنواخت آزمایش ارز دیجیتال حکومتی خود را گسترش داده و قبلا از طرح‌های خود برای آماده سازی این ارز برای المپیک زمستانی 2022 خبر داده است. شرکت خرده فروشی آنلاین JD.com  پس از اینکه مقامات 20 میلیون یوان دیجیتال (3 میلیون دلار) به شهروندان سوشو در یکی از بزرگترین لاتاری‌های آن پرداخت کردند، به این برنامه پیوست.
 
 مناطق بیشتری احتمالاً به طرح آزمایشی یوان دیجیتال می‌پیوندند. این آزمایش‌ها به زودی در چانگشا، هاینان،کینگدو، دالیان و شی‌آن گسترش می‌یابد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.