لبه تکنولوژی

January 29, 2021
18:44 جمعه، 10ام بهمنماه 1399
کد خبر: 120601

راه‌اندازی ناوگان روبوتاکسی‌های کاملا خودران در چین

شرکت "اتو ایکس"(AutoX) ناوگان روبوتاکسی‌های کاملا خودران خود را برای عموم مردم در شهر شنژن چین در دسترس قرار داد.
 
 
به گزارش ایسنا و به نقل از نیو اطلس، سال گذشته بود که شرکت "اتو ایکس"(AutoX) با مشارکت شرکت "علی بابا"(Alibaba) آزمایش تاکسی‌های رباتیک خودران خود را همراه با یک راننده کنترل ایمنی آغاز کرد. ماه گذشته نیز اولین برنامه آزمایشی تاکسی‌های کاملا بدون راننده را در شهر شنژن چین اجرا کرد. اکنون این شرکت، ارائه خدمات به عموم مردم را آغاز کرده است.
 
حالا شهروندان شهر شنژن که علاقه‌مند به سوار شدن بر یک روبوتاکسی با یک راننده پشتیبان که پشت فرمان نیست، هستند می‌توانند در برنامه کاملاً بدون راننده این شرکت ثبت نام کرده و این سواری را در یکی از بزرگ‌ترین شهرهای چین تجربه کنند.
 
شرکت "اتو ایکس" برای پشتیبانی از سرویس جدید خود یک مرکز پشتیبانی جدید ایجاد کرده است که از تجهیزات بسیار بهتری نسبت به سایر مراکز خود در شهرهای شانگهای و سایر شهرها برخوردار است و دارای اتصال به اینترنت از چندین تامین کننده برای اطمینان از اتصال پایدار و پشتیبانی شده توسط فیبر نوری و سیستم قدرت پشتیبان است.
 
این روبوتاکسی که یک مینی‌ون "کرایسلر پاسیفیکا" است، به لطف ترکیبی از دوربین‌های وضوح بالا، "لیدار"(LiDAR) و رادارهای دوربرد و نرم افزار خودران قادر به دستیابی به استقلال سطح 4 و 5 است.
 
مسافرانی که از این روبوتاکسی کاملاً بدون راننده و خودران استفاده می‌کنند، می توانند در هر زمان دلخواه از سفر خود به یک اپراتور پشتیبانی از مشتری متصل شوند و با وی صحبت کنند و همچنین می‌توانند وضعیت وسیله نقلیه را نظارت کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.