اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

January 30, 2021
11:01 شنبه، 11ام بهمنماه 1399
کد خبر: 120610

احراز هویت بیومتریک به نسخه وب و رومیزی واتس‌اپ اضافه شد

سرویس پیام رسان واتس‌اپ قابلیت احراز هویت بیومتریک را به عنوان لایه امنیت جدیدی برای نسخه های وب و دسکتاپ این اپلیکیشن اضافه کرد.
 
واتس‌اپ اعلام کرد از این پس کاربران علاوه بر اسکن کد QR، برای احراز هویت می توانند اسکن اثر انگشت، چهره یا عنبیه چشم را برای استفاده از نسخه وب یا دسکتاپ این سرویس پیام رسان استفاده کنند.
 
این قابلیت پس از آنچه واتس‌اپ "ریفرش تصویری" صفحه وب در اپلیکیشنهای اندروید و iOS برای مرتبط کردن و مدیریت دستگاههای مرتبط به اکانت کاربران توصیف کرده، عرضه شده است.
 
با قابلیت جدید، کاربران واتس‌اپ می توانند ورود به صفحه با استفاده از احراز هویت از طریق اثر انگشت، صورت یا عنبیه چشم را به دستگاه اندرویدی یا آیفون خود اضافه کنند و به عنوان دومین لایه احراز هویت از آن استفاده کنند. برای استفاده از این قابلیت باید تنظیمات بیومتریک دستگاهتان را فعال کنید.
 
هنگامی که این قابلیت فعال شد، پیش از این که کاربران به نسخه وب یا دسکتاپ واتس‌اپ مرتبط با اکانت اپلیکیشن گوشی شان دسترسی پیدا کنند، ظاهر خواهد شد. کد QR هم به قوت خود باقی خواهد ماند.
 
بر اساس گزارش تک کرانچ، این قابلیت گام دیگری در راستای نزدیک کردن تجربه استفاده از نسخه موبایل و نسخه های دسکتاپ و وب واتس‌اپ است و این شرکت وعده داده است امسال قابلیتهای بیشتری را اضافه خواهد کرد. هنوز خلاهای بزرگی مانند عدم امکان تماس با استفاده از نسخه وب واتس‌اپ وجود دارد.
 
تصمیمات اخیر واتس‌اپ در خصوص تغییر سیاست حریم خصوصی و اشتراک گذاری اطلاعات بیشتری از کاربران با فیس بوک و زیرمجموعه هایش، افراد زیادی را نسبت به نیات این شرکت نگران کرده است. این موضوع تعجبی ندارد زیرا رد و بدل کردن پیام یک موضوع در فضای شخصی است و با فعالیتهایی که در پلتفرمهای شبکه اجتماعی انجام می شود، متفاوت است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.