تلفن همراه

گوشی

January 30, 2021
20:20 شنبه، 11ام بهمنماه 1399
کد خبر: 120617

فناوری شارژ از راه دور موتورولا، هفت گوشی را همزمان شارژ می‌کند

ساعاتی پس از معرفی فناوری Mi Air Charge شیائومی، موتورولا سیستمی مشابه به‌ نمایش گذاشت که می‌تواند گوشی‌ها را از فاصله‌ی یک متری شارژ کند. 
 
 
موتورولا روز گذشته اعلام کرد موفق به طراحی سیستمی شده است که با استفاده از آن می‌توان دستگاه‌ها را از فاصله‌ی دور به ‌شکل کاملا بی‌سیم شارژ کرد. سیستم شارژ موتورولا ساعاتی پس از به ‌نمایش‌ گذاشته ‌شدن Mi Air Charge شیائومی معرفی شد.
 
براساس گزارش GSMArena، این فناوری موتورولا می‌تواند دستگاه مقصد را از فاصله‌ی یک متری شاٰرژ کند؛ البته به ‌شرطی که هیچ مانعی بین شارژر و دستگاهِ مقصد وجود نداشته باشد. سیستم شارژ شیائومی دستگاه‌های مقصد را تا شعاع چندین متری شارژ می‌کند و موانع هیچ تأثیری روی نحوه‌ی کارکرد آن ندارند. 
 
در ویدئوی رسمی موتورولا، دو گوشی هوشمند موتورولا اج را می‌بینیم که احتمالا برای آزمایش، برخی اصلاحات به ‌خود دیده‌اند و در حالت ایستاده در فاصله‌ی ۸۰ و ۱۰۰ سانتی‌متری شارژر قرار گرفته‌اند. گوشی‌ها به‌ محض قرار گرفتن در فاصله‌ی یادشده شروع‌ به شارژ شدن می‌کنند؛ اما وقتی فردی دستش را روی شارژر قرار می‌دهد، فرایند شارژ گوشی‌ها متوقف می‌شود. درادامه می‌توانید ویدئو را ببینید:
 
شارژر بی‌سیمی که در تصویر بالا می‌بینید، ظاهرا موتورولا وان هایپر (Motorola One Hyper) نام دارد و بر پایه‌ی استاندارد شی (Qi) توسعه داده شده است. موتورولا می‌گوید این شارژر از دیگر شارژرهای تحت استاندارد شی عملکرد بهتری دارد.
 
امکان شارژ هم‌زمان هفت گوشی توسط موتورولا وان هایپر وجود دارد؛ اما هنوز نمی‌دانیم  دستگاه‌ها با چه توانی شارژ می‌شوند. همچنین نمی‌دانیم  همه‌ی دستگاه‌ها با یک سرعت مشخص شارژ می‌شوند یا  سرعت کل شارژر را با هم به ‌اشتراک می‌گذارند. شیائومی ‌هنگام رونمایی از Mi Air Charge اعلام کرد این شارژر دستگاه‌ها را با توان پنج وات شارژ می‌کند. 
 
موتورولا می‌گوید آنچه در ویدئو به ‌نمایش گذاشته است، درست‌ترین راه برای شارژ بی‌سیم محصولات محسوب می‌شود. به‌ نظر می‌رسد نخستین‌ قدم‌ها در راستای رسیدن به روزهایی که در آن تمام دستگاه‌ها از راه دور شارژ می‌شوند، در حال برداشته شدن است. 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.