تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

January 31, 2021
13:02 یکشنبه، 12ام بهمنماه 1399
کد خبر: 120641

تبلیغات برند هواوی در آمریکا برای شکستن ممنوعیت ترامپ

 
 
شرکت چینی هواوی غول تبلیغاتی WPP را برای تبلیغ برندش در آمریکا در شرایط حساس فعلی استخدام کرد.
 
اگرچه محصولات هواوی در حال حاضر در بازار آمریکا موجود نیست اما این شرکت چینی آژانس بازاریابی دیجیتالی Adlab را که بخشی از آژانس WPP است، استخدام کرده تا آگاهی درباره برند هواوی را در رسانه اجتماعی افزایش دهد.
 
این قرارداد برای آژانس WPP ریسک شهرت و ریسک سیاسی به همراه دارد. هواوی در مرکز جنگ تجاری دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا با چین قرار گرفته و فروش گوشیهای این شرکت به دلیل تحریمهای آمریکا علیه تامین کنندگان تراشه و قطعه هواوی کاهش پیدا کرده است.
 
جو بایدن، رییس جمهور آمریکا هنوز مشخص نکرده که آیا ممنوعیت ترامپ علیه هواوی را ادامه خواهد داد یا خیر. جینا ریموندو، فرماندار رود آیلندز که گزینه بایدن برای تصدی وزارت بازرگانی آمریکاست، هفته گذشته وعده داد به حمایت از شبکه های مخابراتی در برابر دخالت چین ادامه می دهد اما به ادامه این ممنوعیت اشاره ای نکرد.
 
آژانس WPP با هواوی در آمریکا و اروپا سابقه همکاری دارد. پولیتیکو اوایل سال ۲۰۲۰ گزارش کرده بود که هواوی این آژانس را برای مدیریت بودجه تبلیغات سالانه ۳۵۰ میلیون دلاری برای تبلیغ گوشیهای هواوی در ۶۵ بازار استخدام کرده است.
 
بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، شرکتها همکاری با هواوی را پرریسک ارزیابی می کنند. غول روابط عمومی ادلمن پس از کسب یک قرارداد هفت رقمی در اواخر سال ۲۰۱۸، به روابطش با این شرکت پایان داد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.