رسانه‌های اجتماعی

January 31, 2021
13:23 یکشنبه، 12ام بهمنماه 1399
کد خبر: 120647

فیس بوک از قانونگذاران استرالیایی شکست می خورد

 
 
مدیر ارشد اجرایی فیس بوک هفته گذشته با دو وزیر استرالیایی تماس گرفته تا درباره قانونی مذاکره کند که طبق آن باید به رسانه ها هزینه پرداخت کند اما تلاش او برای تغییر رای آنان موفقیت آمیز نبود.
 
 به نقل از رویترز، مارک زاکربرگ مدیر ارشد اجرایی فیس بوک هفته گذشته با قانونگذاران استرالیایی تماس گرفت تا درباره قوانینی مذاکره کند که طبق آنها شرکت‌های فناوری باید به رسانه‌ها هزینه پرداخت کنند. اما به گفته جاش فرایندبرگ وزیر خزانه داری این کشور، زاکربرگ نتوانست آنها را وادار به تغییر سیاست‌هایشان کند.
 
طبق اطلاعات موجود هدف از تماس زاکربرگ مذاکره درباره این قانون و تأثیرات آن بر فیس بوک بود. در همین راستا هفته گذشته جاش فرایندبرگ، پل فلچر (وزیر ارتباطات استرالیا) و مدیر ارشد اجرایی فیس بوک گفتگو کردند.
 
فرایند برگ در مصاحبه‌ای گفت: اگر می‌خواهید بدانید، نه زاکربرگ نتوانست مرا از پشتیبانی از تصمیمم منصرف کند.
 
البته او جزئیات بیشتری درباره این گفتگو فاش نکرد. از سوی دیگر سخنگوی فیس بوک در استرالیا نیز اعلام کرد مدیران ارشد این شرکت به طور مرتب با مقامات دولتی دیدار و درباره موضوعات مختلفی گفتگو می‌کنند. او در این باره افزود: ما به طور فعال با دولت استرالیا همکاری می‌کنیم تا یک چهارچوب کاری برای پشتیبانی از اکوسیستم اخبار در این کشور فراهم کنیم.
 
استرالیا تصمیم دارد با تصویب قانونی فیس بوک و گوگل را مجبور کند برای پرداخت هزینه اخبار با رسانه‌ها مذاکره کنند اگر دو طرف نتوانند درباره پرداخت هزینه به توافقی دست یابند، یک داور از سوی دولت تعیین می‌شود تا مبلغ مذکور را تعیین کند.
 
فیس بوک و گوگل مخالف تصویب این قانون هستند و حتی گوگل تهدید کرده در صورت تصویب این قانون قابلیت جستجو در استرالیا را حذف می‌کند. از سوی دیگر فیس بوک نیز هشدار داده در تصویب قانون از اشتراک گذاری محتوای اخبار استرالیایی در پلتفرمش جلوگیری می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.