اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

February 2, 2021
10:52 سه شنبه، 14ام بهمنماه 1399
کد خبر: 120712

مدودف: روسیه برای قطع ارتباط با اینترنت آماده است

به گفته رییس جمهور سابق روسیه، این کشور هم از نظر فناوری و هم قانونی، آماده قطع ارتباط با اینترنت جهانی در صورت لزوم است.
 
 
 دیمیتری مدودف امروز (دوشنبه) ضمن بیان اینکه روسیه قادر به ایزوله کردن  اینترنت خود از وب‌جهانی است، تاکید کرد که دلیلی برای این کار نمی‌بیند؛ زیرا این یک تیغ دولبه است.
 
مدودف که هم اکنون نایب رییس شورای امنیت روسیه است، گفت: آمریکا، حق کنترل اینترنت را در دست خود نگه‌ داشته که در نتیجه، اگر اتفاق عجیبی بیفتد، امکان دارد به قطع دسترسی روسیه به اینترنت جهانی بینجامد.
 
وی با بیان اینکه امکان قطع ارتباطات روسیه با شبکه تبادلات بانکی سوییفت نیز وجود دارد، گفت: بنابراین ما باید حتی سیستم باید سیستم تبادل اطلاعات خودمان را نیز راه‌اندازی کنیم تا اگر اتفاقی ناگهانی افتاد، قادر به تبادل پیام‌های الکترونیکی‌مان باشیم.
 
این اظهارات مدودف در حالی بیان  می‌شود که اعتراضات گسترده‌ای در بیش از یکصد شهر روسیه  در دو هفته اخیر جریان داشته است. این اعتراضات، پس از دستگیری آلکسی ناوالنی، منتقد دولت، و انتشار تحقیقات او درباره خانه‌ای اشرافی که ادعا شده بود متعلق به ولادیمیر پوتین است، آغاز شد. ویدیوی او در یوتیوب که درباره این خانه اشرافی منتشر شد، تا کنون بیش از 100 میلیون بازدید داشته است.
 
هفته گذشته، رگولاتوری ارتباطات روسیه اعلام کرد که 7 شبکه اجتماعی به دلیل حذف نکردن ویدیوهایی که مردم را به تظاهرات تشویق می‌‌کنند، جریمه خواهند شد.
 
گفتنی است که قانون «اینترنت مستقل» در سال 2019 در روسیه تصویب شده که به دولت اجازه قطع ارتباط با وب را می‌دهد. البته بسیاری از کارشناسان، در مورد توانایی روسیه برای این کار از نظر تکنولوژیکی، تردید دارند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.