تجارت الکترونیک

رگولاتوری

فناوری اطلاعات

February 2, 2021
14:47 سه شنبه، 14ام بهمنماه 1399
کد خبر: 120735

رئیس نصر تهران خبر داد: پیشنهاد وزیر ارتباطات به تخصیص سه کرسی به سازمان نصر در رگولاتوری

ICTna.ir – رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران از پیشنهاد وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درخصوص تخصیص سه کرسی در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به این سازمان خبر داد.
 
hossein eslami.jpg
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، حسین اسلامی در نشست مطبوعاتی آنلاینی که صبح امروز برگزار شد، گفت: آقای وزیر به ما گفته‌اند به حضور یک نفر از صنف رایانه در جلسات کمیسیون قائل نیستند و بهتر است سه نفر حضور پیدا کنند و کرسی داشته باشند.
 
او افزود: ما برای انجام این کار باید تنظیمات داخلی در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای انجام دهیم و برای اینکه بتوانیم تعداد نماینده‌های خود را در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات افزایش دهیم، باید با سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور هم مذاکره کنیم.
 
اسلامی گفت: صرفا هم بحث حضور نمایندگان سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در کمیسیون تنظیم مقررات نیست بلکه ما باید بتوانیم در خیلی از حوزه‌های خودتنظیمی، صنف را به عنوان بازوی اصلی در این موضوع جا بیاندازیم.
 
او افزود: همچنین لازم است مصوبات لازم را هم در هیات دولت اخذ کنیم و بتوانیم موضوعاتی مثل تعرفه خدمات صنف را سازمان نظام صنفی رایانه‌ای قیمت‌دهی کند که این موضوع کمی زمانبر است و باید با سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور نیز هماهنگی شود.
 
به گفته اسلامی، نظر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این مورد مثبت بوده و توپ را هم در زمین سازمان نظام صنفی رایانه‌ای انداخته است.
 
او گفت: تا پیش از این هم رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران در جلسات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات شرکت داشته است و موضوعات در داخل کمیسیون‌های صنف به بحث و بررسی گذاشته می‌شد و نمایندگان کمیسیون‌های صنف در کارگروه‌های سازمان تنظیم موضوعات موضوعات و نظرات خود را مطرح می‌کردند.
 
اسلامی درباره انتخابات پر حاشیه سازمان نصر تهران هم توضیح داد: در این انتخابات دقت دبیرخانه بیشتر از همیشه بوده و سخت‌گیرانه‌تر عمل کرده است. درخصوص انتخابات مجدد شاخه فروشگاه‌ها و مشاورین نیز قرار شد انتخابات تجدید شود.
 
او افزود: اگر بخواهیم انتخابات برگزار کنیم نیازمند برگزاری یک مجمع دیگر است تا دستور صریح انتخابات در آن باشد و هیات نظارت جدیدی انتخاب شود. این شرایط قانونی که پیش بیاید، این کار انجام خواهد شد چراکه هیچکسی جز ما دوست ندارد که این هیات مدیره ترمیم شود و می‌خواهیم این موضوع زودتر به جمع‌بندی برسد. البته دوست نداریم این جمع بندی با قانون مغایرت داشته باشد و می‌خواهیم همه چیز مبتنی بر موازی قانونی پیش برود. ظرف دو سه هفته آینده مجمع برگزار خواهد شد و پس از آن انتخابات نیز اجرا خواهد شد.
 
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران همچنین درباره شرایط انتخاب رئیس سازمان نصر کشوری اظهار داشت: اگر کسی می‌خواهد ریاست نصر کشور را برعهده بگیرد، باید با مجموعه‌های مختلف دولتی و حاکمیتی تعامل داشته باشد و حضور جدی در پایتخت برای این مساله ضروری است. اگر کسی در این جایگاه باشد و عضو هیات مدیره استان‌ها باشد و یا یک شرکتی در استان‌های دیگر داشته باشد و بخواهد با هواپیما برود و بیاید، با این مساله مخالفت وجود دارد چرا که تا به امروز این تجربه جالب نبوده است و معتقدم رییس نصر کشور باید عضو هیات مدیره استان تهران باشد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.