تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

February 3, 2021
16:42 چهارشنبه، 15ام بهمنماه 1399
کد خبر: 120800

نسخه دوم سیستم عامل هارمونی هواوی در راه است

 
هواوی در حال آماده سازی نسخه دوم سیستم عامل اختصاصی خود به نام هارمونی است که رقیبی برای سیستم عامل اندروید گوگل محسوب می‌شود.
 
 به نقل از اسلش گیر، سیستم عامل هارمونی ۲ قرار است بر روی طیف گسترده‌ای از گوشی‌ها و تبلت‌های تولیدی هواوی نصب شود تا این شرکت پس از تحریم آمریکا و قطع همکاری با گوگل بتواند کماکان بازارهای جهانی خود را حفظ کند.
 
قرار است نسخه نهایی سیستم عامل هارمونی ۲ تا قبل از پایان سال ۲۰۲۱ عرضه شود. هنوز مشخص نیست این سیستم عامل تنها دارای یک پوسته متفاوت از اندروید مانند سیستم عامل فایر آمازون است یا قرار است امکاناتی کاملاً متمایز از اندروید داشته باشد.
 
هسته اصلی این سیستم عامل کاملاً مشابه با اندروید است، اما قرار است برخی تنظیمات و برخی دسترسی‌های هارمونی با اندروید متفاوت باشد. این سیستم عامل علاوه بر گوشی‌های هوشمند بر روی ساعت‌ها و تلویزیون‌های هوشمند و نیز برخی محصولات تولید شده برای خودروهای چینی نیز قابل نصب است.
 
سیستم عامل یادشده در مرحله اول از محصولاتی با حداکثر ۴ گیگابایت رم پشتیبانی می‌کند و در ادامه این محدودیت حذف می‌شود. از جمله دیگر امکانات این سیستم عامل می‌توان به قابلیت انطباق با دستگاه‌های مختلف بر اساس ابعاد صفحه نمایشگر، امکانات امنیتی بهتر و هوش مصنوعی منحصر به فرد برای شناسایی اصوات مختلف اشاره کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.