رسانه‌های اجتماعی

February 4, 2021
12:54 پنجشنبه، 16ام بهمنماه 1399
کد خبر: 120811

موفقیت فیسبوک در پروژه‌های منبع باز روی پلتفرم Github

فیسبوک به عنوان یک پلتفرم منبع باز از زمان راه اندازی به صورت مداوم در حال رشد است و البته این روزها محبوبیت خدمات فیسبوک بین کاربران جهانی بیشتر از هر زمان مشاهده می‌شود. شرکت فیسبوک سال گذشته شاهد گسترش فعالیت‌های خود بود و توانست تعداد دنبال کنندگان خود در پلتفرم Github برای توسعه پلتفرم منبع باز خود را به 1.3 میلیون کاربر برساند.
 
این اتفاق نشان می‌دهد که تنها در سه ماه پایانی سال گذشته بیش از 127 هزار توسعه دهنده جدید نرم افزار به پروژه‌های منبع باز فیسبوک در پلتفرم Github پیوستند تا بر این اساس موج توسعه نرم افزارهای منبع باز همچنان گسترش یابد. این اطلاعات را «سوراج سوبرامانیان» توسعه دهنده پروژه‌های فیسبوک منتشر کرده است و او پس از انجام یک مطالعه جامع روی این مرکز توسعه خدمات رسانه‌ اجتماعی دستاوردهای کلیدی فیسبوک در حوزه نرم افزارهای متن باز در سال 2020 را نمایان کرد.
 
فیسبوک برای سال‌های طولانی یک پروژه بزرگ متن باز را به اشتراک گذاشت که خلاقیت‌های این شرکت را با طیف گسترده جامعه توسعه دهندگان نرم افزار به اشتراک می‌گذاشت.
 
هم اکنون توسعه دهندگان نرم افزار در سراسر جهان می‌توانند به کد پایگاه برخی از ابزارهای نرم افزاری و سخت افزاری اصلی فیسبوک در مخازن Github دسترسی پیدا کنند. آقای سوبرامانیان در گزارش خود تایید کرد که نمونه کارهای مخازن فیسبوک در حال حاضر به بیش از 700 مورد افزایش یفته است که بیش از 200 پروژه فقط در سال 2020 به صورت عمومی اعلام شده است. این رقم رشد دیگری نسبت به سال 2019 را نشان می دهد که طی آن 170 مخزن جدید به نمونه‌ کارهای فیسبوک اضافه شده بود.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.