تلفن همراه

گوشی

February 4, 2021
19:51 پنجشنبه، 16ام بهمنماه 1399
کد خبر: 120819

چین استفاده از موبایل در مدارس را ممنوع کرد

_116774538_chinesechildrenphone.jpg
 
وزارت آموزش چین گفته است دانش آموزان چینی حق استفاده از تلفن موبایل در مدارس را نخواهند داشت.
 
دانش آموزان بدون مجوز کتبی مادر و پدرهای خود همچنین نمی‌توانند موبایل‌های خود را به مدرسه ببرند.
 
مقام‌های چینی می‌گویند دلیل این کار آنها، مراقبت از بینایی، بهبود تمرکز و جلوگیری از اعتیاد به اینترنت است.
 
به مدارس گفته شده تا راه‌های دیگری برای ارتباط والدین با بچه‌هایشان در زمان حضور آنها در مدارس بیابند.
 
به نوشته روزنامه چاینا دیلی، بحث داغی میان برخی والدین شکل گرفته که آیا چنین ممنوعیتی عملی است یا نه.
 
بخش عظیمی از کودکان و نوجوانان در چین برای دسترسی به اینترنت از موبایل استفاده می‌کنند. طبق آمار دولتی، ۷۴ درصد زیر ۱۸ ساله‌ها با موبایل به اینترنت وصل می‌شوند.
 
مقام‌های چینی نگران تاثیر نحوه استفاده از اینترنت بر وضعیت سلامتی نوجوانان هستند.
 
افزایش چشمگیری در نزدیک بینی کودکان چینی گزارش شده و در سال ۲۰۱۸ مقام‌های چینی گفتند نظارت بیشتری بر صنعت بازی که تا حدی در این مساله سرزنش شد، اعمال خواهند کرد.
 
مقام‌های چینی همچنین از اعتیاد به بازی‌های کامپیوتری در میان کودکان که به سلامت روانی آنها آسیب می‌رساند ابراز نگرانی کرده‌اند.
 
در سال ۲۰۱۹ مقررات جدیدی وضع شد و زیر ۱۸ ساله‌ها تنها مجاز به ۹۰ دقیقه بازی در روزهای وسط هفته و ۳ ساعت در آخر هفته شدند.
 
در حال حاضر بسیاری از مدارس در چین ورود موبایل را ممنوع کرده‌اند. در برخی موارد حاد، تلفن‌های دانش‌آموزان جلوی چشم خود آنها به دلیل نقض مقررات، خرد شده است.
 
بحث‌های داغی در مورد این ممنوعیت در شبکه اجتماعی ویبو چین در جریان است.
 
در نظرسنجی‌ها، برخی گفته‌اند نیازی به قوانین جدید نیست چون چنین ممنوعیتی در حال حاضر هم اعمال می‌شود. برخی هم گفتند ممکن است دانش آموزان خارج از ساعات مدرسه از موبایل و اینترنت استفاده بیش از حد کنند.
 
در فرانسه در سال ۲۰۱۸ نمایندگان مجلس به طرحی رای دادند که به موجب آن استفاده از موبایل برای دانش آموزان زیر ۱۵ سال ممنوع شد و آنها در ساعات حضور در مدرسه نباید از موبایل خود استفاده می‌کردند.
 
یک نظرسنجی که سال پیش انجام شد، نشان داد که تنها کمتر از نیمی از والدین در بریتانیا با چنین ممنوعیتی موافق هستند.
 
در بریتانیا هر مدرسه راسا در این مورد تصمیم می‌گیرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.