تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

February 5, 2021
11:52 جمعه، 17ام بهمنماه 1399
کد خبر: 120829

افتتاح نخستین «پست موزه مدرسه» جهان در رشت

 
 
 رییس موزه ارتباطات ایران از افتتاح فاز اول طرح «پست موزه مدرسه» جهان در رشت در روز شنبه -۱۸ بهمن ماه – با حضور مدیرعامل شرکت ملی پست خبر داد.
 
حسن عمیدی روز جمعه با اعلام اینکه اولین پست موزه مدرسه جهان روز شنبه با سفر رمضانعلی سبحانی فر معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ملی پست به استان گیلان در رشت افتتاح می شود، گفت: در این موزه گزیده تمبرهای قبل و بعد از انقلاب و  مجموعه ای از  پاکت های تمبر و نامه‌های کمیاب خارجی و همچنین مجموعه ای از  اقلام قدیمی موزه‌ای در حوزه ارتباطات به نمایش گذاشته خواهد شد.
 
مدیرکل دفتر مدیرعامل، امور استان ها و ارتباطات شرکت ملی پست ایران هدف از افتتاح این مرکز را آموزش، پژوهش و فرهنگسازی در حوزه پست و تمبر و به بیان کلی تر مهارت های ارتباطاتی عنوان  کرد و افزود: آموزش کودکان و نوجوانان در حوزه های مختلف ارتباطات و رسانه از جمله ارتقای سواد رسانه ای و مهارتهای ارتباطی از برنامه هایی است که در این مجموعه انجام خواهد شد.
 
رییس موزه ارتباطات ایران با اعلام آمادگی برای همکاری با علاقه مندان و متخصصان حوزه تمبر و فیلاتلیک، اظهار داشت: به زودی اقداماتی برای تربیت و ترغیب اقشار مختلف برای پیوستن به جمع مجموعه داران و فعالان حوزه تمبر و فیلاتلیک در دستور کار این مرکز قرار خواهد گرفت.
 
عمیدی با بیان اینکه موزه ارتباطات در نظر دارد تمامی آثار مربوط به رشت را به این موزه انتقال دهد، خاطرنشان کرد: مجموعه داران تمبر و فیلاتلیک گیلان و شهرهای اطراف می‌توانند اقلام خود را در این موزه به نمایش بگذارند که طی روزهای آینده فراخوان آن منتشر خواهد شد.
 
 رییس موزه ارتباطات ایران تصریح کرد: با افتتاح «پست موزه مدرسه» ها در کشور علاقه مندان به ویژه دانش آموزان با مراجعه و حضور در این مراکز ، همزمان از یک موزه تخصصی ارتباطات بازدید می کنند و آثار قدیمی این حوزه را تماشا می کنند ، از طرفی با فرایند پست و ارسال مراسلات آشنا می شوند و  از طرف دیگر در دوره ها و کلاس های دروس  ارتباطات شرکت کرده و آموزش می بینند.
 
 پس از رشت؛ دومین مرکز پست، موزه و مدرسه ایران در شهرستان دلگان از توابع سیستان و بلوچستان افتتاح خواهد شد.
 
فیلاتلیک نیز به هر آنچه که به پست و تلگراف از تمبر گرفته تا سکه و اسکناس گفته می شود.
 
همزمان با چهل‌ودومین سال پیروزی انقلاب اسلامی و جشن سی‌سالگی موزه ارتباطات، نمایشگاه ۴۲سال تمبر انقلاب در موزه ارتباطات ایران در تهران برگزار شد. اختصاص بخشی از موزه ارتباطات ایران به مشاهیر ارتباطات با حضور اساتید این حوزه، احداث بزرگترین کتابخانه علم ارتباطات و مرکز اسناد، همچنین راه اندازی پست موزه مدرسه دلگان، به عنوان دومین مرکز از این طرح در شهرستان دلگان در استان سیستان و بلوچستان و اولین خانه موزه تمبر ایران در تبریز (خانه مجتهدی‌ها) در استان آذربایجان‌شرقی از جمله ویژه برنامه‌های جشن سی‌سالگی موزه ارتباطات ایران است، که به زودی افتتاح می شوند.
 
موزه ارتباطات ایران که از دوازده بخش «تلگراف و تلفن، مخابرات، رادیو، تمبر، اسناد، هدایا، کوچه پست، لیمینت تمبر، وزیران ارتباطات، شهدای مخابرات، ورودی غربی و چاپار» تشکیل شده، در خیابان امام خمینی(ره)، همجوار با سردرباغ ملی در تهران واقع است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.