تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

February 5, 2021
12:16 جمعه، 17ام بهمنماه 1399
کد خبر: 120834

رشد ۸.۵ درصدی تجارت الکترونیکی در فرانسه با شیوع کرونا

 
فدراسیون تجارت الکترونیکی و فروش از راه دور فرانسه (فِواد) اعلام کرد که تجارت الکترونیکی در این کشور طی سال ۲۰۲۰ نسبت به سال قبل از آن ۸.۵ درصد رشد کرده و به ۱۱۲ میلیارد یورو (حدود ۱۳۴ میلیارد دلار آمریکا) رسیده است.
به نقل از شینهوا، فدراسیون تجارت الکترونیکی و فروش از راه دور فرانسه (فِواد) روز پنجشنبه اعلام کرد که تجارت الکترونیکی در این کشور طی سال 2020 نسبت به سال قبل از آن 8.5 درصد رشد کرده و به 112 میلیارد یورو (حدود 134 میلیارد دلار آمریکا) رسیده است.
 
این فدراسیون در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: در حالی که تجارت الکترونیکی در سال 2019 تنها 9.8 درصد از تجارت خرده فروشی را به خود اختصاص داد، اکنون این رقم به 13.4 درصد رسیده است. فِواد بیش از 600 شرکت و 800 وب سایت را در فرانسه گرد هم آورده است.
 
در بیانیه فدراسیون تجارت الکترونیکی و فروش از راه دور فرانسه آمده است: این رشد ناشی از افزایش فروش محصولات در اینترنت بوده که 32 درصد افزایش یافته است در حالی که خدمات 10 درصد کاهش یافته که تحت تأثیر افت شدید سفرها و فعالیت های تفریحی در طی بحران (همه گیری) است.
 
در طول سال گذشته، این بخش 17400 سایت دیگر در مقایسه با سال قبل افزایش داشته است و همه این سایت های فروش اینترنتی، که مجموع محصولات و خدمات را شامل می شود، بیش از 1.84 میلیارد معامله را ثبت کرده اند که سالانه 5.8 درصد افزایش نشان می دهد.
 
بر اساس این گزارش، میانگین سبد خرید در سال 2020، 61 یورو در مقایسه با 59 یورو در سال 2019 است.
 
این فدراسیون گفت: بحران سلامت (شیوع کرونا)، مقدار متوسط معاملات را که برای چندین سال در حال سقوط بود تغییر داد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.