تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

February 7, 2021
11:46 یکشنبه، 19ام بهمنماه 1399
کد خبر: 120857

سفارش بیش از هزار موتور گازسوز برای ناوگان آمازون

شرکت آمازون بیش از هزار موتور کامیون که با سوخت گاز طبیعی فشرده کار می کنند، برای ناوگان آمریکایی خود سفارش داد.
 
پاندمی ویروس کرونا باعث افزایش فعالیت تحویل کالا در سال ۲۰۲۰ شد و حجم ترافیک کامیونها از سطح سال ۲۰۱۹ فراتر رفت در حالی که ترافیک خودروهای سواری کاهش داشت. اما افزایش فعالیت جاده ای به معنای آلودگی بیشتر است زیرا کامیونهای سنگین گازهای گلخانه ای بیشتری در مقایسه با خودروهای سواری منتشر می کنند.
 
شرکتهای حمل و نقل در حال ساخت کامیونهای برقی برای کاهش آلایندگی کربن هستند. طبق آمار فدرال آمریکا، عمده بار در این کشور از طریق کامیونهای متوسط و سنگین حمل می شود که کمتر از پنج درصد از ناوگان جاده ای را تشکیل می دهند اما عامل بیش از ۲۰ درصد از انتشار گازهای گلخانه ای هستند.
 
آمازون در بیانیه ای اعلام کرد از معرفی راهکارهای پایدار برای حمل و نقل جاده ای بار هیجان زده باست و سرگرم کار روی شماری از انواع خودروهای جدید شامل خودروی برقی و CNG است.
 
فروش این شرکت اینترنتی ۳۸ درصد در سال ۲۰۲۰ افزایش داشت و قصد دارد یک کسب و کار کربن خنثی را تا سال ۲۰۴۰ اداره کند.
 
این موتورها که توسط جوینت ونچر شرکتها "کامینز" و "وست پورت فوئل سیستمز" تامین می شوند، در کامیونهای سنگین آمازون بکار خواهند رفت که در فاصله انبارها تا مراکز توزیع این شرکت فعالیت دارند. دو منبع آگاه اظهار کردند این موتورها می توانند با منابع تجدیدپذیر و گاز طبیعی غیرتجدیدپذیر کار کنند.
 
طبق اعلام اداره اطلاعات انرژی آمریکا، گاز طبیعی در هنگام سوختن در مقایسه با سوخت دیزل ۲۷ درصد کمتر دی اکسید کربن منتشر می کند.
 
آمازون در سال ۲۰۱۹ هزار ون برقی به شرکت ریویان اتوموتیو سفارش داد. نخستین دستگاه از این ونها که برای آخرین مرحله تحویل کالا به مشتری مورد استفاده قرار می گیرند، قرار است امسال تحویل داده شوند. این شرکت همچنین ۱۸۰۰ دستگاه ون برقی برای ناوگان تحویل کالای اروپایی خود به شرکت مرسدس بنز سفارش داده است.
 
بر اساس گزارش رویترز، سایر شرکتهای حمل و نقل هم در حال بررسی راههایی برای کاهش انتشار آلایندگی هستند. شرکت یونایتد پارسل سرویس در سال ۲۰۱۹ اعلام کرد در راستای سرمایه گذاری ۴۵۰ میلیون دلاری برای کاهش آلایندگی محیط زیستی ناوگانش که بالغ بر ۱۲۳ هزار دستگاه خودرو است، بیش از ۶۰۰۰ دستگاه کامیون گازسوز در مدت سه سال آینده خریداری می کند و خرید گاز طبیعی تجدیدپذیر را افزایش می دهد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.