رسانه‌های اجتماعی

February 7, 2021
12:53 یکشنبه، 19ام بهمنماه 1399
کد خبر: 120858

شغل محبوب مدیرعامل توییتر پیش از میلیاردر شدن

جک دورسی پیش از کمک به تاسیس توییتر و میلیاردر شدن، در فکر رها کردن صنعت فناوری و دنبال کردن خط کاری متفاوتی به عنوان طراح مد بود.
 
جک دورسی ۴۴ ساله اکنون مدیرعامل شرکت توییتر و شرکت پرداخت موبایل اسکوئر است و طبق گزارش فوربس، ثروت شخصی به ارزش ۱۲.۹ میلیارد دلار دارد. اما دورسی پیش از این که در سال ۲۰۰۶ به تاسیس توییتر کمک کند، یک برنامه نویس سیلیکون ولی بود که از جایی به جای دیگر می رفت.
 
دورسی از سال ۲۰۰۰ ایده پلتفرم وبی برای انتشار اطلاعات فوری را در ذهن می پروراند که ایده شکل گیری توییتر شد. اما در این مدت شش سال به دلیل ناراحتی از عدم موفقیتی که در آن مقطع داشت بین علاقه اش به برنامه نویسی و تمایلش برای ترک صنعت فناوری و در پیش گرفتن یک مسیر کاملا متفاوت مردد بود.
 
به عنوان مثال پس از این که دورسی یک ترم مانده به فارغ التحصیلی دانشگاه نیویورک را ترک کرد و از استارتاپ خودش اخراج شد، به سنت لوئیس برگشت که در آنجا بزرگ شده بود. وی به نیویورکر گفت: احساس شکست می کردم.
 
در سنت لوییس دورسی علاقه مندیهای زیادی نظیر رسم تصاویر گیاهان و ماساژ تراپی را دنبال کرد با این حال وقتی به سن فرانسیسکو برگشت و دریافت همه یک ماساژ تراپیست هستند، از این ایده دست کشید. دورسی به دنیای طراحی مد علاقه پیدا کرد و کار اسکات موریسون، موسس برند Paper Denim & Cloth را تحسین می کرد و وقتی متوجه شد موریسون طراحان آموزش دیده را می پسندد به کلاس طراحی چهره رفت. در واقع درست یک ماه پیش از این که توییتر در مارس ۲۰۰۶ رسما راه اندازی شود، دورسی مکررا به نواح گلاس، موسس دیگر توییتر درباره استراتژی خروج از استارتاپی که در حال راه اندازی آن بودند صحبت می کرد.
 
در نخستین روزهای فعالیتش به عنوان مدیرعامل توییتر، دورسی ساعت ۶ بعدازظهر از دفتر توییتر به کلاسهای طراحی مد، جلسات یوگا و کلاسی در مدرسه مد محلی می رفت.
 
در یک مقطع، ایوان ویلیامز، از موسسان توییتر به دورسی گفت: یا می توانی طراح لباس باشی یا مدیرعامل توییتر اما نمی توانی هر دوی اینها باشی.
 
دورسی به نیویورکر گفته است حتی وقتی شبها دفتر توییتر را برای سرگرمیهای دیگر ترک می کرد، همواره در اوقات پایانی روز روی پروژه های توییتر کار می کرد.
 
بر اساس گزارش شبکه CNBC، اگرچه دورسی که اغلب لباس سر تا پا مشکی می پوشد و کلاه بافتنی به سر می گذارد، هیچ وقت یک طراح مد نشد اما به نظر می رسد علاقه اش را به دنیای مد و طراحی حفظ کرده است. دورسی در سال ۲۰۱۹ در هفته مد پاریس شرکت کرد و اغلب لباسهای طراح لوکس ریک اونز را به تن می کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.