تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

February 7, 2021
14:00 یکشنبه، 19ام بهمنماه 1399
کد خبر: 120865

پست می‌تواند به زیرساخت دیجیتال کشور تبدیل شود

مدیرعامل شرکت ملی پست با اشاره به راه‌اندازی نخستین «پست، موزه و مدرسه»، اظهار کرد: فضای آموزشی اختصاص‌یافته در این مجموعه، می‌تواند در اختیار استارت‌آپ‌ها قرار گرفته و پست را به زیرساخت دیجیتال تبدیل کند.
 
رمضانعلی سبحانی‌فر در مراسم افتتاح نخستین «پست، موزه و مدرسه» جهان در رشت، اظهار کرد: ایران از یک میراث فرهنگی غنی برخوردار است که قدمت و تاریخ آن به دوران هخامنشیان بر می‌گردد، در حالی‌که بخشی از هویت ما وابسته به این میراث فرهنگی است ولی  متاسفانه در بیان این فرهنگ به‌ویژه در حوزه پست، غفلت شده است.
 
وی افزود: شعار «نه برف، نه باران، نه گرما و نه تاریکی شب نمی‌تواند پیک‌های تندرو را از حرکت باز دارد» مربوط به دوران اولیه تاسیس پست در ایران است که بر پست نیویورک نقش بسته و نشانگر هویت و تاریخ پست است. ولی ما هنوز نتوانستیم به‌صورت کامل از آن بهره‌مند شویم.
 
معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه امروزه پست مهمترین نقش ارتباطی را در جامعه دارد و شرکت ملی پست تلاش کرده با راه‌اندازی نخستین پست، موزه و مدرسه و تجهیز این موزه با آثار و اشیای ارتباطی قدیمی احیا شود، اظهار کرد: فضای آموزشی اختصاص‌یافته در این مجموعه، می‌تواند در اختیار استارت‌آپ‌ها قرار گرفته و پست را به زیرساخت دیجیتال تبدیل کند.
 
به گزارش شرکت ملی پست، این مراسم صبح امروز با حضور سیدمحمد احمدی شهردار رشت، محمدرضا احمدی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، مسعود حلاج‌پور مدیرکل میراث فرهنگی گیلان و کیمیا تنهایی معاون استاندار گیلان و حسن عمیدی مدیرکل دفتر مدیرعامل، امور استان‌ها و ارتباطات شرکت ملی پست برگزار شد.
 
محمدرضا احمدی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: این موزه نمایانگر هویت گیلان است و بی‌تردید موجب جذب توریست و رونق گردشگری این شهر خواهد شد.
 
کیمیا تنهایی – معاون استاندار گیلان نیز ضمن قدردانی از زحمات مدیران و مسئولان شرکت ملی پست در راه‌اندازی نخستین پست، موزه و مدرسه در رشت، گفت: چند ماه پیش در دیدار با استاندار گیلان وعده احداث چنین پروژه‌ای داده شد و امروز شاهد تحقق این وعده و ثبت یادگاری زیبا از شرکت ملی پست در پیاده راه فرهنگی رشت هستیم.
 
حسن عمیدی – مدیرکل دفتر مدیرعامل نیز اظهار کرد: بر اساس اعلام اتحادیه پستی جهانی، می‌توان گفت برای نخستین بار در جهان است که فاز نخست پست، موزه و مدرسه در رشت افتتاح می‌شود و امیدواریم با همت و همیاری مردم  این شهر، به زودی شاهد راه‌اندازی فاز دوم آن نیز باشیم.
 
در این موزه گزیده تمبرهای قبل و بعد از انقلاب، مجموعه‌ای از پاکت‌های تمبر و نامه‌های کمیاب خارجی و مجموعه‌ای از اقلام قدیمی موزه‌ای در حوزه ارتباطات به نمایش در آمده است.  همزمان با افتتاح نخستین «پست، موزه و مدرسه» جهان در رشت، تمبر اختصاصی این مراسم رونمایی شد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.