تلفن همراه

گوشی

February 7, 2021
14:59 یکشنبه، 19ام بهمنماه 1399
کد خبر: 120874

رندر و مشخصات سه گوشی اقتصادی جدید موتورولا فاش شد

مطابق شایعه‌ای تأییدنشده، موتورولا روی دو گوشی سری موتو G و یک گوشی سری موتو E کار می‌کند که در دسته‌ی دستگاه‌های پایین‌رده جای می‌گیرند. 
 
گزارش جدید خبرگزاری GSMArena نشان می‌دهد موتورولا در حال آماده‌شدن برای رونمایی گوشی‌های جدید سری G و E است که دو دستگاه از آن‌ها مدتی پیش در شایعه‌ها با نام Moto Capri و Moto Capri Plus مطرح شدند. به‌تازگی اعضای رسانه‌های XDA و Techniknews رندر منتسب به دو این گوشی Capri را فاش کرده‌اند که درنهایت قرار است موتورولا موتو جی 10 (Motorola Moto G10) و موتورولا موتو جی 30 (Motorola Moto G30) نامیده شوند‌. دو گوشی مذکور‌ به‌ترتیب مدل‌های Capri و Capri Plus هستند و اطلاعات فاش‌شده نخستین‌بار مشخصات و رندر موتورولا موتو ای 7 پاور (Motorola Moto E7 Power) را نیز فاش می‌کنند. 
 
گوشی Moto G10 با لقب Capri شناخته می‌شود و قرار است ارزان‌قیمت‌ترین گوشی سری Moto G موتورولا در سال ۲۰۲۱ باشد و با قیمت ۱۸۰ دلار به بازار بیاید. این گوشی به صفحه‌نمایشی با بریدگی قطره‌ای‌شکل و وضوح +HD و نرخ نوسازی ۶۰ هرتز مجهز است. در‌حال‌حاضر، اطلاعاتی از ابعاد صفحه‌نمایش گوشی Moto G10 نمی‌دانیم. 
 
موتورولا موتو G10 ملقب‌به Capri
 
در پنل پشتی گوشی موتورولا موتو G10 به‌احتمال بسیار زیاد پلاستیکی است و الگوی موج‌دار دیده می‌شود و از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی به‌همراه دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی و دوربین عمق‌سنج ۲ مگاپیکسلی میزبانی می‌کند. 
 
G10 به پردازنده‌ی اسنپدراگون 460 (Snapdragon 460) کوالکام به‌همراه ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی مجهز خواهد بود. از دیگر مشخصه‌های موتو G10 می‌توان به NFC و جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون و دکمه‌ای مستقل برای دستیار صوتی گوگل یعنی گوگل اسیستنت (Google Assistant) اشاره کرد. موتو G10 در رنگ‌های خاکستری (Aurora Grey) و مرواریدی (Iridescent Pearl) به بازار عرضه می‌شود.
 
دومین گوشی فاش‌شده موتو G30 است که با لقب Capri Plus شناخته می‌شود و طبق شایعه‌های پیشین، شماره‌مدلش XT2129 است. طراحی کلی گوشی موتو G30 شبیه به G10 است؛ با این‌ تفاوت که در G30 از پنل پشتی بافت‌دار خبری نیست و به‌جای آن پنلی صاف‌ و استانداردتر را شاهد هستیم. ظاهرا این گوشی قرار است به صفحه‌نمایش ۹۰ هرتز و دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی مجهز باشد.
 
 
موتورولا موتو G30 ملقب‌به Capri Plus
 
گوشی موتو G30 احتمالا به پردازنده‌ی اسنپدراگون 662 و ۴ یا ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی مجهز خواهد شد. پنل پشتی موتو G30 از دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی میزبانی می‌کند که در‌کنار آن دوربین ۱۳ مگاپیکسلی فوق عریض و دو دوربین ۲ مگاپیکسلی به‌چشم می‌خورند. یکی از دوربین‌های دو مگاپیکسلی لنز ماکرو خواهد داشت و از دوربین دوم برای عمق‌سنجی صحنه‌ها بهره برده خواهد شد. گوشی موتورولا Moto G30 احتمالا با قیمت ۲۱۶ دلار در رنگ‌های مشکی (Phantom Black) و آبی (Pastel Sky) به بازار عرضه می‌شود.
 
سومین گوشی فاش‌شده موتو E7 Power نام دارد که شماره‌مدلش XT2097 است. این گوشی قرار است در بین گوشی‌های اقتصادی جای گیرد؛ البته هنوز قیمت دقیقش را نمی‌دانیم. موتو ای 7 پاور از صفحه‌نمایشی با بریدگی قطره‌ای‌شکل، پردازنده‌ی مدیاتک Helio P22، دو یا چهار گیگابایت حافظه‌ی رم و ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیر‌ه‌سازی برخوردار خواهد بود. 
 
پنل پشتی موتو E7 پاور از دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی و دوربین عمق‌سنج ۲ مگاپیکسلی و پنل جلویی گوشی از دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی میزبانی می‌کند. باتری ۵،۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون و دکمه‌ی مستقل گوگل اسیستنت دیگر مشخصات فنی این گوشی محسوب می‌شود که قرار است در رنگ‌های آبی و قرمز به بازار عرضه می‌شود.
 
در خبری مرتبط، یکی از افشاگران صنعت موبایل با نام Sudhanshu1414 در توییتر مدعی شده است که دو گوشی دیگر سری Moto E موتورولا با نام‌های Moto e6i و Moto E7i Power در دست ساخت هستند. او شایعه‌ی تولید Moto G10 و Moto G30 را نیز تأیید کرده و از عرضه‌ی گوشی مرموزی با نام Moto G100 خبر داده است. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.