اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

February 8, 2021
19:16 دوشنبه، 20ام بهمنماه 1399
کد خبر: 120910

آذری جهرمی: کوخ‌ها مهم است نه کاخ‌ها

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه عدالت اجتماعی پیام مهم انقلاب اسلامی است، از توجه امام خمینی (ره) به کوخ ها به جای کاخ ها سخن گفت و تاکید کرد: همه نگاه و دغدغه دولت، مجلس و همه مسوولان کشور به این است که عدالت اجتماعی را در جامعه پیاده کنند.
 
Jahromi Zanjan.jpg
محمد جواد آذری جهرمی روز دوشنبه در آیین آغاز بهره برداری از اینترنت و شبکه ملی اطلاعات ۱۵۵روستای زنجان و بهره بردای از ۵۶۰ واحد مسکونی محرومان در زنجان افزود: امام راحل و تمام کسانی که پیرو ایشان بودند، دهه فجر آفریدند و انقلاب را به ثمر رساندند، علاوه بر اینکه نگاهشان بر این بود که تکیه ما نباید به کاخ سفید باشد، علاوه برآن تاکید داشتند که نباید بر کرملین هم تکیه کرد؛ نگاه امام راحل این بود که تکیه ما باید به مردم باشد چرا که پشتوانه ما مردم هستند.
 
وی ادامه داد: امام راحل به کاخ ها توجه نداشت و توصیه می کرد که توجه ما به کوخ ها باشد، نگاه امام راحل این بود که عدالت را به معنای کامل کلمه پیاده کنیم.
 
آذری جهرمی خاطرنشان کرد: کشور نیازمند توسعه است، ولی اگر نتیجه توسعه این باشد که کاخ ها از جاهایی بیرون بزند و کوخ هایی وجود داشته باشد، ارزش ندارد، چرا که نتیجه توجه و سربرآوردن کاخ ها، وابستگی به کاخ ها است، حالا چه بخواهد این کاخ، کاخ سفید باشد، چه کرملین.
 
وی با بیان اینکه عدالت اجتماعی شعار عملی امام راحل بود، گفت: نظام اسلامی طی ۴۲ سال بعد از امام راحل و رهبری رهبر معظم انقلاب، همین رویکرد را دارد.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امروز به برکت نظام اسلامی و خون شهدا و ایستادگی مردم، به هر روستایی در کشور سر می زنیم، زیرساخت های اساسی فراهم است.
 
آذری جهرمی افزود: بسیاری از روستاها از آب با کیفیت برخوردارند، مشکلاتی هم هست، بسیاری از روستاها به شبکه سراسری برق متصل هستند، ۹۶ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور به شبکه ملی اطلاعات اتصال پیدا کرده اند، در کنار این موراد گردشگری و صنایع دستی در روستاها رونق دارد.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امروز با تلاش های انجام شده بر اساس وعده و قولی که داده شده بود هم اکنون ۱۵۵ روستای استان زنجان با اعتباری بالغ بر ۱۳۴ میلیارد تومان بهره برداری از اینترنت و شبکه ملی اطلاعات را آغاز کردند.
 
وی افزود: در این زمینه بخش عمده ای از کار انجام شده و بخش باقیمانده طبق برنامه تا پایان سال به اتمام می رسد. 
 
آذری جهرمی یادآور شد: استان زنجان به لحاظ پدافند غیرعامل نیازمند ارتقا بود، در این راستا سایت پدافند غیرعامل زیرساختی استان راه اندازی شد و ارتباطات این استان به صورت استانداردهای پدافند غیرعامل منطبق و پایدار شد. 
 
وی افزود: وعده دیگر ایجاد پارک فناوری اطلاعات در استان زنجان بود که به سرانجام رسید، این پارک به منظور توانمندسازی و ایجاد بازار برای شرکت ها به شبکه پارک های اقتصاد دیجیتال کشور متصل شده است.  
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.