اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

February 9, 2021
10:45 سه شنبه، 21ام بهمنماه 1399
کد خبر: 120926

اتصال ۱۰۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار به اینترنت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اتصال ۱۰۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار به اینترنت تا پایان دولت دوازدهم خبر داد.
 
محمدجواد آذری جهرمی بعدازظهر دوشنبه در جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت استان قزوین که در سالن شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: عدالت شاه کلید حرکت و جنبش مردم در سال ۱۳۵۷ بود و امروز ۴۲ سال از این حرکت ماندگار می‌گذرد.
 
وی افزود: انقلاب اسلامی بر مبنای عدالت طلبی شکل گرفت و بنابراین استمرار هر حرکتی در کشور نیازمند برقراری عدالت اجتماعی است.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه عدالت ارتباطی یکی از زیر مجموعه‌های عدالت اجتماعی است، عنوان کرد: کووید ۱۹ و کرونا باعث شد تا نیاز مردم به این حوزه و فضای مجازی افزایش یابد و بنابر این باید در تحقق عدالت ارتباطی برای مردم در این بازه زمانی مهم تلاش بیشتری داشته باشیم.
 
وی ادامه داد: بیش از ۱۳ میلیون دانش آموز، یک میلیون معلم، ۴ میلیون دانشجو و ۱۴۰ هزار استاد دانشگاه در همین چند ماه شیوع کرونا از بستر فضای مجازی فرایند آموزش را دنبال کردند و این امر بیانگر اهمیت و جایگاه فضای مجازی در شرایط امروز است.
 
آذری جهرمی با بیان اینکه خیلی از مردم کسب و کار خود را در بستر این فضا بنا نهاده‌اند، تأکید کرد: ارتباطات در عصر جدید یکی از حقوق اساسی و عمومی مردم است و در این حق پیاده سازی عدالت واجب است.
 
وی ادامه داد: به برکت انقلاب اسلامی نگاه راهبردی مقام معظم رهبری باید تا پایان برنامه ششم توسعه هشتاد درصد کشور به پهنای باند قابل قبول دسترسی داشته باشند و با شیوع کرونا اهمیت این برنامه بیش از پیش احساس شد.
 
۹۶ درصد روستاهای کشور یکی از اتصالات اینترنت دسترسی دارند
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: ۹۶ درصد روستاهای کشور یکی از اتصالات اینترنت دسترسی دارند و این به معنای این است که ۱۶ درصد از برنامه ششم توسعه جلوتر هستیم.
 
وی با بیان اینکه ۹۸ درصد کشور جمعیت به اینترنت دسترسی دارند، ادامه داد: استان قزوین به دلیل کوهستانی بودن برخی مناطق و صعب‌العبور بودن آن از میانگین کشوری عقب‌تر است.
 
آذری جهرمی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد روستاهای بالای بیست خانوار باید تا پایان دولت به اینترنت متصل شوند اضافه کرد: احداث ۱۲۰ کیلومتر فیبر نوری به طارم شروع شده که تا به امروز ۱۰۰ کیلومتر آن تکمیل و تنها ۲۰ کیلومتر باقی مانده است.
 
وی از تخصیص ۲۷ میلیارد و پانصد میلیون تومان برای احداث ۱۸۰ کیلومتر فیبر نوری جدید در مسیر الموت خبر داد و گفت: ۱۸۰ سایت جدید تلفن همراه باید در استان دایر شود تا به پوشش صد در صد برسیم.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: اجرای این پروژه در دو فاز و با اعتباری بالغ بر ۱۸۰ میلیارد تومان با همراهی ایرانسل و همراه اول عملیاتی خواهد شد.
 
وی گفت: طبق گزارشات مردمی در ۶۷ نقطه استان مشکل عدم دسترسی به تلفن ثابت داریم که تا پایان خردادماه موانع واگذاری تلفن ثابت در این مناطق نیز رفع خواهد شد.
 
سهم اقتصاد دیجیتال در تولید ناخالص ملی از ۲.۷ به ۶.۴ درصد رسیده است
 
آذری جهرمی افزود: برای تحقق شبکه ملی اطلاعات و استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی نیازمند همراهی سایر دستگاه‌ها و شوراها هستیم اما با قدرت می‌گوئیم این دستگاه‌های دیگر هستند که باید به نقش خود عمل کنند و هم‌اکنون وزارت ارتباطات از همه دستگاه‌ها در این حوزه جلوتر است.
 
وی تصریح کرد: وقتی سهم اقتصاد دیجیتال در تولید ناخالص ملی از ۲.۷ به ۶.۴ درصد رسیده به معنای این است که اتفاقات بزرگی در سطح کشور رقم خورده و باید استمرار یابد.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یادآور شد: چشمه نور و ارتباط با مرکز داده نیز انجام شده و مرکز داده استان قزوین تحویل مرکز چشمه نور خواهد شد تا کار تحقیقاتی مناسب انجام شود.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.