اینترنت و شبکه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

February 9, 2021
11:28 سه شنبه، 21ام بهمنماه 1399
کد خبر: 120932

استفاده از ظرفیت اقتصاد دیجیتال با تامین زیرساخت ها میسر می شود

 معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: استفاده حداکثری و بهره گیری مناسب کشور از ظرفیت ارزنده اقتصاد دیجیتال با تأمین زیرساخت ارتباطی، دسترسی به پهنای باند مطلوب و ارتباط پرسرعت میسر می شود . 
 
سید ستار هاشمی اظهار داشت: تحقق این امر مهم علاوه بر ایجاد عدالت ارتباطی و آموزشی در کشور فعال سازی اقتصاد را نیز رقم می زند. 
 
وی افزود: امروزه یکی از مباحث مهم مطرح شده در توسعه موضوع اقتصاد دیجیتال بوده و نقش کلیدی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در کسب و کارهای اینترنتی و پیشران اقتصاد دنیا طی پنج تا ۱۰ سال آینده اهمیت قابل توجهی پیدا می کند. 
 
معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: استفاده از ظرفیت چشمگیر هوش مصنوعی ۱۵ درصد از اقتصاد دنیا معادل ۱۵ تریلیون دلار را تا افق سال ۲۰۳۰ میلادی در برگرفته و شامل خواهد شد.  
 
هاشمی عنوان کرد: عزم جدی مسؤولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات آن است که در برنامه ششم توسعه کشور و تا پایان دولت دوازدهم ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند. 
 
وی ابراز داشت: پس از شیوع بیماری کرونا اهمیت دسترسی به شبکه ملی اطلاعات به ویژه در بحث آموزش دانش آموزان و دانشجویان روشن تر شد. 
 
معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: شرایطی در کشور بوجود آمد که یا باید بحث آموزش دانش آموزان و دانشجویان تعطیل می شد و یا بستر شبکه ارتباطی برای آموزش مورد استفاده قرار می گرفت.  
 
هاشمی اظهار داشت: بدلیل وجود زیرساخت های لازم در کشور نیازهای ارتباطی در شرایط کرونایی تا حد قابل توجهی مدیریت شد. 
 
وی افزود: گرچه برای انجام چنین کار مهمی در کشور چالش ها و مشکلاتی متصور است اما اقدام های اصلاحی در دستور کار مسؤولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار دارد. 
 
معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: بر همین اساس و با همین نگاه سفر به شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد برنامه ریزی و اجرا شد و در آن افتتاح ۳۲ طرح زیرساختی و ارتباطی در دستور کار قرار گرفت. 
 
هاشمی عنوان کرد: ۳۲ طرح حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات از هفته دولت امسال تاکنون در کهگیلویه و بویراحمد آماده افتتاح بود که یک مورد از آنها امروز دوشنبه به نمایندگی از مابقی در روستای هادی آباد دم چنار شهرستان بویراحمد به بهره برداری رسید. 
 
وی ابراز داشت: این طرح ۱۲ روستای اطراف هادی آباد دم چنار شهرستان بویراحمد را پوشش می دهد و در آیین افتتاح آن نیز جمعی از مسؤولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان بویراحمد به همراه مدیران دستگاه های تابعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان نیز حضور داشتند. 
 
معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: عنوان این طرح توسعه شبکه پهنای باند تلفن همراه یا ارتقای سایت تلفن همراه به فناوری ها و تکنولوژی های نسل سوم و چهارم یا همان ۳G و ۴G است. 
 
هاشمی اظهار داشت: ۳۱ مورد از این ۳۲ طرح راه اندازی و ارتقای سایت ارتباطی از طریق اپراتورهای اول و دوم کشور  شامل همراه اول و ایرانسل و یک مورد نیز توسعه شبکه دیتا به میزان ۲۰ گیگابیت بر ثانیه است. 
 
وی افزود: این طرح از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت کهگیلویه و بویراحمد که زیرمجموعه اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان است اجرا شد. 
 
معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: میزان سرمایه گذاری این ۳۲ طرح افزون بر ۶۰۶ میلیارد ریال بوده که ۴۰۱ میلیارد ریال آن اعتبارات ملی و ۲۰۵ میلیارد ریال مابقی نیز سرمایه گذاری بخش خصوصی بوده است. 
 
هاشمی عنوان کرد: پس از راه اندازی و ارتقای این سایت های تلفن همراه در کهگیلویه و بویراحمد ۱۱۳ روستای استان که ۶۰ مورد آنها بالای ۲۰ خانوار هستند به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند و مشکل دسترسی به اینترنت پرسرعت ۶ هزار و ۹۲۵ خانوار روستایی با جمعیتی افزون بر ۲۶ هزار نفر نیز برطرف شد. 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.