اپراتورها

تلفن همراه

February 9, 2021
12:22 سه شنبه، 21ام بهمنماه 1399
کد خبر: 120945

ارتقای 538 سایت همراه اول کرمانشاه به فناوری 3G و 4G

مصیب قبادیان مدیر کل مخابرات استان کرمانشاه در خصوص سایت‌های همراه اول در این استان اهواز گفت: 800 سایت در کرمانشاه وجود دارد که تاکنون 538 سایت به فناوری 3G و 4G ارتقا پیدا کرده اند.
 
او به بهره مندی 100 درصدی همه شهر‌های استان از نسل‌های مختلف اینترنت افزود: قبل از بیماری کرونا اوج مصرف و ترافیک در ساعت 19 تا 23 بود، اما هم اکنون به دلیل مجازی شدن بسیاری از فعالیت‌ها به ویژه آموزش‌های مدارس و دانشگاه‌ها ساعت ترافیک تا حدودی 24 ساعته شده است.
 
قبادیان وجود ترافیک در شبکه اینترنتی را یکی از عوامل قطع اینترنت در نقاط مختلف عنوان کرد و بیان داشت: در ابتدای امسال 40 هزار مشترک فعال در زمینه استفاده از شبکه‌های اینترنت داشتیم، این در حالی است که این آمار هم اکنون به 58 هزار مشترک افزایش یافته است.
 
مدیر کل مخابرات کرمانشاه در خصوص دسترسی روستائیان به اینترنت اظهار کرد: 89 سایت روستایی در حال ارتقا به نسل 3 و 4 هستند، همچنین در حوزه روستایی 11 سایت جدید احداث خواهد شد که بیشتر آن‌ها در منطقه اورامانات قرار دارند، ضمن اینکه از ورودی استان تا مرز خسروی نیز زیر پوشش G4 قرار دارد.
 
کارکرد کمتر از 2 هزار تومان تلفن ثابت در برخی مناطق کرمانشاه
او درخصوص مشکلات مخابرات استان کرمانشاه در زمینه‌های مخابراتی گفت: در اکثر شهرستان‌ها 70 درصد تلفن‌های ثابت کارکردشان کمتر از 2 هزار تومان است و به دلیل اینکه به مدت طولانی از خطوط تلفن ثابت استفاده نمی‌شود، از به سرقت رفتن کابل‌های مخابراتی مطلع نمی‌شویم، در صورتیکه برای سیم کشی هر خط تلفن هزینه و زمان زیادی صرف شده است.
 
قبادیان درخصوص مطالبات مخابرات از مردم و ادارات بیان کرد: مطالبات 11میلیارد تومانی از مردم مربوط به سنوات گذشته است، ضمن اینکه مطالبات ادارات به 27 میلیارد تومان می‌رسد.
 
این مقام مسئول وجود پارازیت در اختلال شبکه تلفن همراه را تکذیب کرد و ادامه داد: فرکانسی که برای تلفن همراه استفاده می‌کنیم از 900 تا 2 هزار و 700 است وب اند پارازیت اصلا هم پوشانی با باند موبایل ندارد، البته تنها مشکلی که در شبکه داشتیم اختلال برخی از اپراتور‌ها روی سیستم‌ها بود که با همت و تلاش متخصصان مخابرات مرتفع شده است.
 
به گفته قبادیان 7 طرح از جمله نصب و راه اندازی مینی کافو، توسعه پورت‌های پرسرعت دیتا ADSL در 36 مرکز و نصب و راه اندازی کافوی نوری در ایام الله دهه مبارک فجر به بهره برداری خواهند رسید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.