تلفن همراه

گجت

February 10, 2021
16:48 چهارشنبه، 22ام بهمنماه 1399
کد خبر: 120962

اولین هدفون Nothing تابستان پیش رو به بازار می‌آید

هم‌بنیان‌گذار وان پلاس و مؤسس Nothing، می‌گوید نخستین هدفون این برند در تابستان پیش رو عرضه می‌شود و پس از آن‌ شاهد عرضه‌ی محصولات دیگری خواهیم بود.
 
کارل پی، هم‌بنیان‌گذار شرکت وان پلاس، مدتی پیش استارتاپ Nothing را تأسیس کرد. او به‌تازگی در گفت‌و‌گو با بلومبرگ اعلام کرده است که واحد سرمایه‌گذاری آلفابت نه‌تنها در جدیدترین برنامه‌ی جذب سرمایه‌ی این استارتاپ بیشترین نقش را ایفا می‌کند، بلکه آن را به‌صورت کامل از لحاظ مالی تأمین کرده است.
 
کارل پی می‌گوید استارتاپ Nothing که دفتر اصلی‌اش در لندن واقع شده، فرایند توسعه‌ی یک مدل هدفون بی‌سیم را به‌ همراه مجموعه‌ای از دستگاه‌های الکترونیکی مصرفی هوشمند آغاز کرده است. هدفون بی‌سیم Nothing در تابستان پیش رو از راه می‌رسد و پس از آن، سایر محصولات به‌تدریج در سال جاری میلادی به بازار عرضه می‌شوند. 
 
کارل پی پیش‌تر موفق شده بود توجه سرمایه‌گذاران بزرگی را به‌ استارتاپ خود جلب کند و همین موضوع سرمایه‌ی در خور توجهی به ‌سمت Nothing سرازیر کرد. سرمایه‌گذاران مهم این شرکت کوین لین (هم‌بنیان‌گذار توییچ)، استیو هاف‌من (هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل ردیت) و تونی فیدل (خالق آیپد اپل) هستند. 
 
کارل پی در مصاحبه‌ با بلومبرگ گفت او و اعضای تیمش در Nothing مشغول ایجاد اکوسیستمی از دستگاه‌های هوشمند هستند و قصد دارند مسیر را با محصولاتی ساده‌تر نظیر هدفون‌ توگوشی بی‌سیم آغاز کنند. او می‌گوید Nothing چندین محصول را در سال جاری میلادی عرضه می‌کند که صرفا در دسته‌ی محصولات صوتی جای نمی‌گیرند. Nothing در تلاش است محصولات متنوعی بسازد و بین آن‌‌ها ارتباط برقرار کند تا اکوسیستمی قوی ایجاد شود.
 
پی اعلام کرد شرکت GV که پیش‌تر با نام Google Ventures شناخته می‌شد و تحت مالکیت آلفابت قرار دارد، بالغ‌ بر ۱۵ میلیون دلار در Nothing سرمایه‌گذاری کرده است. او فعلا به قیمت، جزئیات طراحی و مشخصات فنی محصولات برند Nothing اشاره‌ای نکرده است. 
 
تام هالمی، شریک تضامنی در GV، می‌گوید چشم‌انداز کارل پی برای ساخت دستگاه‌های هوشمند، «متقاعد‌کننده» است. به گفته‌ی او، GV اطمینان دارد که برند Nothing به ‌لطف طرز فکر جهانی کارل پی می‌تواند تأثیری معنادار روی بازار فناوری‌های مصرفی بگذارد.
 
درحال‌حاضر تقاضا برای هدفون‌ توگوشی بی‌سیم بسیار زیاد است؛ اما هم‌زمان رقابت در این بازار کار ساده‌ای محسوب نمی‌شود؛‌ زیرا بزرگ‌ترین شرکت‌های صنعت فناوری در بازار هدفون‌ توگوشی بی‌سیم فعالیت جدی دارند و هرچه زمان می‌گذرد، برندهای بیشتری به این حوزه تمایل نشان می‌دهند. به‌همین‌دلیل تصاحب بخشی از سهم این بازار، چالش‌برانگیز است و به برنامه‌ریزی دقیق نیاز دارد. 
 
هدفون‌های توگوشی بی‌سیم اپل که با برند ایرپادز عرضه می‌شوند، در سال‌های گذشته جزو محبوب‌ترین محصولات اپل بوده‌‌اند و درآمد زیادی برای این شرکت به ‌ارمغان آورده‌اند. فروش بالای آیفون (که جک هدفون ندارد) به بالا رفتن فروش ایرپادز کمک شایانی کرده است.
 
سامسونگ به‌ همراه گوشی‌های رده‌بالای سری گلکسی، تبلیغات زیادی برای هدفون‌های توگوشی گلکسی بادز انجام می‌دهد و هواوی  رویکردی مشابه دارد. شرکت‌هایی نظیر سونی، بوز و سنهایزر که سابقه‌ای طولانی در صنعت محصولات صوتی دارند نیز هدفون توگوشی بی‌سیم به بازار عرضه کرده‌اند. 
 
مقاله‌ی مرتبط:
Nothing؛ استارتاپ جدید هم‌بنیان‌گذار وان‌پلاس با چشم‌اندازی عجیب
کارل پی که به‌عنوان هم‌بنیان‌گذار وان پلاس شناخته می‌شود، ارتباط قدرتمندی با صنعت موبایل دارد. وان پلاس مدت‌ها گوشی‌هایی می‌ساخت که کیفیت ساخت بالا و سخت‌افزار قدرتمند داشتند؛ اما قیمت‌شان پایین‌تر از گوشی‌های پرچم‌دار اپل و سامسونگ بود. وان پلاس در یک سال اخیر سراغ عرضه‌ی محصولات گران‌قیمت رفته است؛ اما همچنان توجه ویژه‌ای به کاربرانی دارد که بدون پرداخت هزینه‌ی زیاد به ‌دنبال تهیه‌ی گوشی‌ باکیفیت هستند. با وجود عرضه‌ی گوشی‌ گران‌قیمت، محصولات جدیدی مثل وان پلاس 8T همچنان ارزش خرید بسیار بالایی دارند. کارل پی سال گذشته‌ی میلادی وان پلاس را ترک کرد تا بتواند روی برنامه‌های جدید خود در برند Nothing تمرکز داشته باشد. 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.