تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

February 11, 2021
16:53 پنجشنبه، 23ام بهمنماه 1399
کد خبر: 120984

جک ما، بنیان‌گذار علی بابا، در حین بازی با گلف رویت شد

جک ما، بنیان‌گذار گروه شرکت‌‌های علی بابا و Ant Group و یکی از ثروتمندترین مردان جهان، در حین بازی گلف در جزیره ‌‌هاینان چین رویت شد.
 
چند ماهی است که اختلافاتی میان بنیان‌گذار علی بابا و نهادهای قانونگذار در چین به وجود آمده و همین مسئله باعث شده تا جک ما ترجیح دهد که در انظار عمو‌می‌ظاهر نشود. اما اخیرا منابع آگاه به بلومبرگ از مشاهده وی در جزیره‌‌ هاینان چین خبر دادند و اعلام کردند که او را در زمین بازی گلف Sun Valley Golf Resort این جزیره مشاهده کردند.
 
رویت جک ما در حالی خبرساز شده که بیش از دو ماه بود که خبری از این چهره تاثیرگذار در دنیای فناوری نبود. طبق آخرین گزارش‌‌ها، اختلافات میان کسب‌وکار تحت مدیریت او و حزب کمونیست چین از پنجم ژانویه سال جاری میلادی قوت گرفت و در پی این اتفاق، جک ما نیز ترجیح داد در انظار عمو‌می‌ظاهر نشود.
 
منبعی که این اطلاعات را در اختیار بلومبرگ قرار داد، از جک ما به عنوان یک گلف‌باز تازه‌کار یاد کرد. آخرین باری که بنیان‌گذار علی بابا مشاهده شد به 20 ژانویه بر‌می‌گردد، جایی که او طی یک کنفرانس ویدیویی با 100 معلم شاغل در مناطق دورافتاده چین، گفت‌وگو کرد.
 
جک ما از سال گذشته، انتقادهایی را به رگولاتورهای چینی وارد و اعلام کرد قانون‌‌هایی که در چین اعمال ‌می‌شود، به ضرر شرکت‌‌های نوآور است. طولی نکشید که در ماه دسامبر، دولت چینی شکایتی را مطرح و شرکت علی بابا را به اقدامات انحصارطلبانه در بازار متهم کرد. همچنین قوانین مالی سفت‌وسخت‎‌تری نیز علیه این شرکت اعمال شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.