اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

February 13, 2021
14:18 شنبه، 25ام بهمنماه 1399
کد خبر: 121024

مقابله جدی با گران‌فروشی و کم‌فروشی اپراتورها

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با راه‌اندازی سامانه‌های نظارتی، مقابله جدی با گران‌فروشی و کم‌فروشی اپراتورها به کاربران را در دستور کار قرار داده است.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سی و هشتمین قسمت از سری ویدئوهای «ایران هوشمند»، اقدامات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای رعایت حق‌الناس به‌عنوان شعار کلیدی و حفظ حقوق مشترکان به‌عنوان وظیفه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را مورد بررسی قرار داده است.
 
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تاکنون هرگاه از طریق سامانه نظارتی 195.cra.ir با شکایت مردم و تضییع حقوق کاربران مواجه شده، بی‌درنگ اپراتوهای ارائه‌دهنده خدمات را موظف به جبران خسارت احتمالی کاربران کرده است.
 
این موضوع در دو سال گذشته در قالب مواردی همچون؛ عدم محاسبه حجم دیتای داخلی به‌صورت نیم‌بها، عدم انتقال دیتا به سیم‌کارت بعدی در هنگام نقل‌وانتقال سیم‌کارت، محاسبه هزینه برای IP آدرس‌های مراکز آموزشی، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه که باید خدمات اینترنت رایگان دریافت می‌کردند، سو استفاده از خدمات ارزش‌افزوده، تضمین و جبران سرعت درخواستی کاربران و… بوده است.
 
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تلاش دارد به‌طور جدی هر جا گران‌فروشی یا کم‌فروشی صورت گرفت آن را متوقف و خسارت احتمالی را جبران کند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.