تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

February 13, 2021
17:14 شنبه، 25ام بهمنماه 1399
کد خبر: 121046

امکان استفاده از بیت کوین به «اپل پی» افزوده شد

 
رمزارزها به ویژه بیت کوین در ماه‌های گذشته مورد توجه زیادی قرار گرفته‌اند و قیمت آن‌ها افزایش سرسام‌آوری داشته. حالا کاربران کیف پول بیت کوین مسترکارت پیش پرداخت «BitPay» می‌توانند کارت خود را به اپل Wallet اضافه کنند و از بیت کوین برای خریدهای آنلاین و فیزیکی درون «اپل پی» استفاده کنند.
 
کیف پول BitPay نه تنها از بیت کوین پشتیبانی می‌کند، بلکه می‌توان توسط آن از رمزارزهای دیگری مانند اتریوم و بیت کوین کش هم استفاده کرد. علاوه بر این، BitPay از استیبل کوین‌ها هم پشتیبانی می‌کند.
 
BitPay می‌خواهد تا اواخر ماه آینده میلادی از «گوگل پی» و «سامسونگ پی» هم پشتیبانی کند. مدیرعامل این کمپانی، «استفان پیر» در بیانیه‌ای از پشتیبانی این سرویس‌ها از کارت BitPay خبر داده:
 
«اپ BitPay Wallet هزاران مشتری دارد که از کارت BitPay استفاده می‌کنند. اپل پی و در آینده گوگل و سامسونگ پی استفاده از این کارت را در مناطق بیشتر ساده‌تر می‌کنند.»
 
برای اینکه کاربران بتوانند کارت خود را به کیف پول اپل اضافه کنند، باید جدیدترین نسخه BitPay را دریافت کنند.
 
در کنار پشتیبانی از بیت کوین در کیف پول اپل، چند روز پیش گزارشی به این موضوع اشاره داشت که کوپرتینویی‌ها باید یک صرافی رمزارز اختصاصی راه‌اندازی کنند. با توجه به کاربران میلیونی اپل Wallet، چنین اقدامی می‌تواند منجر به درآمد ۴۰ میلیارد دلاری شود.
 
در صورتی که اپل وارد این بخش از بازار شود، قیمت ارزهای دیجیتال به ویژه بیت کوین احتمالا افزایش چشمگیری خواهد داشت. بیت کوین که هم اکنون قیمتی نزدیک به ۴۸ هزار دلار دارد، از چندین روز پیش و با انتشار خبر سرمایه‌گذاری ۱.۵ میلیارد دلاری تسلا، مورد توجه بیشتری قرار گرفته و به رشد ارزش خود ادامه می‌دهد.
 
دیروز با نزدیک شدن قیمت بیت کوین به ۴۹ هزار دلار، ارزش بازار رقیق شده این رمزارز شامل بیت‌ کوین‌های استخراج نشده به بیش از ۱ تریلیون دلار رسید که رقم قابل توجهی محسوب می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.