اپراتورها

بازار سرمایه

تلفن همراه

February 14, 2021
14:17 یکشنبه، 26ام بهمنماه 1399
کد خبر: 121068

ایرادات دو عضو دولتی هیات مدیره مخابرات به صورت‌های مالی منتشر شده این شرکت در بورس

ICTna.ir – دو عضو دولتی هیات مدیره شرکت مخابرات ایران به صورت‌های مالی 9 ماهه منتهی به 30 آذرماه 99 این شرکت در سایت کدال بورس اعتراض و ایراداتی نسبت به آن وارد کردند.
 
tci logo.jpg
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، ابراهیم یافتیان و سید مجید صدری که به عنوان نماینده سهام‌های عدالت و دولت کرسی عضویت در هیات مدیره شرکت مخابرات ایران را دارند، در نامه خود به سازمان بورس اوراق بهادار اعلام کرده‌اند که در صورت‌های مالی موردنظر منافع سهامداران، به ویژه سهامداران خرد توجه نشده است.
 
عدم طرح و تائید صورت‌های ملی در کمیته حسابرسی شرکت مخابرات، عدم ارایه صورت‌های مالی در اختیار اعضای هیات مدیره برای بررسی‌های لازم، افزایش ذخیره مرخصی استفاده نشده در حساب‌ها و احتساب حق جذب کارکنان شاعل به صورت یکجا از مواردی است که به آنها ایراد وارد شده است.
 
در همین راستا، اداره نظارت بر ناشران گروه مالی و خدماتی از مجید سلطانی زمانی، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران خواستار پاسخگویی به ابهام مطروحه شده است.
 
سلطانی در نامه خود خطاب به بورس و در پاسخ به ایرادات مطرح شده، نوشته است: صورت‌های مالی منتهی به 30 آذر ماه 99 در کمیته حسابرسی مخابرات مورد رسیدگی و پس از رفع ابهامات به هیات مدیره ارایه و مورد تصویب قرار گرفته است.
 
او افزوده است: این صورت‌های مالی در تاریخ مقرر تهیه و تنظیم و پس از رعایت کلیه ضوابط و مقررات حاکم مورد تصویب اکثریت اعضای هیات مدیره مخابرات قرار گرفته و در سایت کدال بارگذاری شده است.
 
در پاسخ سلطانی آمده است: شرکت براساس بند 3 گزارش بررسی اجمالی حسابرسی مستقل نسبت به صورت‌های مالی منتهی به تاریح 31 شهریور ماه 99 مبنی بر بابت ذخیره مرخصی استفاده نشده کارکنان شرکت، ذخیره کافی در حساب‌ها منظور نشده است و بدین منظور برابر ضوابط ابلاغی و همچنین تاکید و تصویب کمیته حسابرسی شرکت، نسبت به افزایش ذخیره مذکور اقدام و در صورت‌های مالی اعمال شد و موضوعس از رسیدگی‌های لازم مورد تصویب اکثریت اهضای هیات مدیره وافع شد.
 
او افزوده است: به منظور رعایت تاکیدات بند 4 گزارش حسابرس مستقل مبنی بر اینکه شرکت را مکلف کرده است که به استناد توافق‌نامه بین سهامدار عمده شرکت مخابرات ایران و شورای عالی کارگری مقرر شد حق جذب پرسنل از 22 بهمن ماه 98 محاسبه و پرداخت گردد لذا براساس تدابیر ابلاغی این شرکت نسبت به محاسبه حق جذب کارکنان شاغل اقدام و در صورت‌های مالی تصویب افشا کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.