تجارت الکترونیک

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

گوشی

February 14, 2021
16:49 یکشنبه، 26ام بهمنماه 1399
کد خبر: 121081

کارت شناسایی شهروندان آلمانی در موبایل ذخیره می شود

 
 
دولت آلمان از پاییز سال جاری میلادی امکان ذخیره کردن کارت شناسایی در موبایل را برای شهروندان خود فراهم می کند.
 
 به نقل از آسوشیتد پرس، دولت آلمان اعلام کرده شهروندانش می‌توانند کارت‌های شناسایی خود را در موبایل‌هایشان ذخیره و هویت خود را در فضای آنلاین تأیید کنند.
 
این اقدام بخشی از تلاش وسیع‌تر آلمان برای تحول فرایند بروکراسی در قرن بیست و یکم است. طبق بیانیه وزارت کشور، تمام شهروندان از پاییز امسال می‌توانند از کارت شناسایی الکترونیکی استفاده کنند که همراه یک شماره پین در موبایل شأن ذخیره می‌شود. به این ترتیب آنها هنگام مکاتبه با مقامات یا کسب و کارهای خصوصی می‌توانند هویت خود را اثبات کنند.
 
به طور معمول شهروندان آلمانی ملزم هستند تا کارت‌های شناسایی و جزئیاتی از اطلاعات خصوصی خود را هنگام باز کردن حساب بانکی یا ثبت خودرو ارائه کنند. هرچند در حال حاضر روش‌هایی برای ارائه آنلاین این مدارک وجود دارد اما به طور معمول کارت شناسایی به طور فیزیکی لازم است.
 
وزارت کشور آلمان به طور جداگانه از تأیید یک لایحه جدید خبر داد که طبق آن اطلاعات تولید شده توسط دولت به طور آزاد در اختیار کسب و کارهای خصوصی و افراد قرار می‌گیرد تا توسعه اپلیکیشن‌های جدید را گسترش دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.