اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

مخابرات فضایی

February 15, 2021
13:59 دوشنبه، 27ام بهمنماه 1399
کد خبر: 121108

رئیس سازمان فضایی خبر داد: داده‌های 18 ماهواره به صورت روزانه در اختیار استارتاپ‌ها قرار می‌گیرد

رئیس سازمان فضایی ایران اعلام کرد: روزانه داده‌های پنج ماهواره به صورت آنلاین و داده‌های 13 ماهواره به صورت آفلاین در اختیار استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان قرار می‌گیرد.
مرتضی براری در پنل تخصصی کشاورزی هوشمند در ششمین نمایشگاه اینترنت اشیاء با اعلام این خبر افزود: سازمان فضایی داده‌های ماهواره ای را دریافت و آرشیو می‎کند و برای توسعه داده‌های مورد نیاز صنایع مختلف بسترسازی کرده است.
به گفته او، سیاست آزادسازی داده‌ها، بسترسازی استفاده از داده‌ها و ارایه داده ابری در اولویت کارهای سازمان فضایی ایران قرار دارد.
برابری با اشاره به راه‌اندازی مرکز می داده ماهواره‌ای در هفته گذشته، اظهار داشت: استارتاپ‌ها می‌توانند از داده‌های این مرکز استفاده کرده و بهره‌برداری کنند.
او گفت: شش شتاب‌دهنده در تهران در حوزه فضا شکل گرفته و برنامه ما این است با کمک بخش خصوصی سه شتاب دهنده در استان‌های مازندران، خراسان رضوی و سمنان راه‌اندازی کنیم.
براری تصریح کر: ظرفیت بکر 15 میلیون هکتاری کشور تشنه نوآوری و خلاقیت است و امیدواریم با آزادسازی و ارایه داده‌های ماهواره‌ای بتوانیم به بخش کشاورزی کمک کنیم.
گفتنی است، ششمین نمایشگاه بین‌المللی اینترنت اشیا روزهای دوشنبه و سه‌شنبه، 27 و 28 بهمن ماه 99 در سالن 27 نمایشگاه‍‌های بین‌المللی تهران برپاست.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.