اپراتورها

تجارت الکترونیک

تلفن همراه

فناوری

فناوری اطلاعات

February 15, 2021
14:14 دوشنبه، 27ام بهمنماه 1399
کد خبر: 121109

تاکید پنج نهاد علمی تخصصی حوزه فاوا بر اهمیت توسعه 5G و ضرورت همکاری برای رفع چالش‌های آن در یک بیانیه مشترک

پنج انجمن و نهاد تخصصی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بیانیه مشترکی را با عنوان اولویت توسعه نسل پنجم ارتباطات و ضرورت همکاری بین بخشی  در پاسخ به چالش‌های آن منتشر کرده و بر ضرورت ورود و توسعه نسل پنجم ارتباطات و در عین حال هدفگذاری برای رسیدن به سهم بازار بیست و پنج درصدی شرکت‌های داخلی در افق 1404 تاکید کردند.
سندیکای صنعت مخابرات ایران، اتحادیه صادرکنندگان خدمات مهندسی، مشاوران و پیمانکاران صنعت مخابرات ایران (مپتا)، انجمن امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات (افتا)، فروم اینترنت اشیا ایران، انجمن مهندسین برق و الکترونیک ایران (IEEE) در این بیانیه مشترک بر ضرورت برنامه ریزی نهادهای مسئول برای ورود هوشمندانه و توسعه نسل پنجم  اشاره و بر آمادگی خود را برای هم‌افزایی و همکاری در زمینه بهره‌مندی و توسعه  محصولات و خدمات نسل پنجم ارتباطات در قالب این بیانیه مشترک تاکید کردند. این بیانیه 5 شامل 5 محور اصلی است:
1. ضرورت ورود و توسعه نسل پنجم ارتباطات در چارچوب سند طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات و برای تحقق اهداف آن در افق 1404
2. حمایت از یک نقشه اقدام مشترک برای پاسخ به چالشها بویژه در چارچوب تامین پیش نیازها، بومی سازی و همکاری بین بخشی
3. هدفگذاری برای رسیدن به سهم بازار بیست و پنج درصدی شرکت‌های داخلی در افق 1404 از نیاز اپراتورها به تجهیزات نسل پنجم
4. تحقیق و توسعه و حرکت در لبه فناوری در حد توان توسط شرکت‌های تولیدکننده داخلی
5. ضرورت حمایت نهادهای حاکمیتی و دولتی از بومی سازی از طریق اجرای قوانین و وضع مقررات لازم
6.   ضرورت حمایت از محصولات استاندارد تولیدی از سوی اپراتورها
در پایان امضا کنندگان این بیانیه اظهار امیدواری کرده اند که نهادهای حاکمیتی و دولتی اهمیت و ضرورت ورود و برنامه ریزی هرچه سریعتر برای توسعه 5G را با همراهی و همکاری بخش خصوصی و دانش‌بنیان توانمند مورد توجه قرار دهند چرا که زمان برای بررسی و پاسخ به مجموعه چالشهای پیرامون این فناوری به سرعت در حال گذر است. ورود سریع و به موقع باعث میشود تا شرکت‌های داخلی بتوانند ضمن تامین بخشی از نیازهای داخلی، زمینه برای تامین بیشتر نیازها در افق 1410 و صادرات آن به ویژه در بازارهای منطقه را که مطابق با اهداف کلان سند توسعه شبکه ملی اطلاعات است فراهم سازند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.