اینترنت و شبکه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

لبه تکنولوژی

February 16, 2021
11:20 سه شنبه، 28ام بهمنماه 1399
کد خبر: 121135

خودنمایی تکنولوژی در مسابقات تنیس اوپن استرالیا

 نقش تکنولوژی در مسابقات تنیس اوپن استرالیا کجاست؟ مسابقات تنیس اوپن استرالیا این روزها در کشور کانگوروها و در شهر ملبورن درحال برگزاری است. رقابتی که در دومین ماه سال ۲۰۲۱ میلادی، بزرگان این رشته ورزشی را گرد هم آورده و نگاه میلیون‌ها علاقه‌مند در سراسر جهان را به خود جلب کرده است. اما حضور پررنگ فناوری و استفاده از جدیدترین نوآوری‌ها در این میدان رقابت، جذابیت‌های این مسابقات را برای مخاطبان دوچندان کرده است. شرکت Infosys که در زمینه ارائه نسل جدید خدمات دیجیتال جزو پیشگامان به‌شمار می‌رود، از جمله شرکت‌هایی است که پای فناوری‌ها و دانش مهندسان خود را به این رقابت‌ها باز کرده است. این شرکت به‌عنوان یکی از شرکای مسابقات تنیس آزاد استرالیا با برگزارکنندگان این رویداد همکاری می‌کند و سعی دارد از طریق فناوری‌های بدیع خود، تجربه لذت‌بخش و عمیقی از تماشای این مسابقات برای تماشاگران و همچنین آنهایی که شانس حضور در این کشور را پیدا نکردند، فراهم کند.
در واقع، این شرکت سعی کرده است تا با بهره‌گیری از فناوری و قابلیت‌های دیجیتال، نقش یک پل ارتباطی را میان علاقه‌مندان و محل برگزاری مسابقات ایفا کند. Infosys برای تحقق این هدف، از فناوری‌های متعددی همچون کلاد، هوش مصنوعی، تجربیات مجازی و غیره استفاده کرده است. بن‌اسلک (Ben Slack)، از مدیران مسابقات تنیس آزاد استرالیا در این باره می‌گوید: طی یک سال گذشته، ضرورت استفاده از ظرفیت‌های فضای دیجیتال برای ارتباطات بهتر میان این مسابقات و طرفداران، بازیکنان، مدیران، رسانه‌ها و شرکایمان احساس می‌شد. امسال تمرکز ما به ارائه تجربیات و نگاهی دیجیتال نسبت به این مسابقات معطوف شده که برای همه افراد از هر نقطه‌ای از جهان قابل دسترسی خواهد بود. وی ادامه داد: به لطف حضور Infosys به‌عنوان شریک نوآوری دیجیتال در این مسابقات، توانستیم مشارکت و درگیری بیشتری را برای تمامی‌گروه‌ها به ارمغان آوریم. نه‌تنها طرفداران و بازیکنان و مربیان این رشته ورزشی، بلکه شرکای ما در پخش این مسابقات و همچنین اسپانسرهایمان نیز از امکان‌ به‌وجود آمده بهره‌مند شدند.
 
همان‌طور که اشاره شد، این فناوری‌ها می‌توانند با ارائه جزئیات و اطلاعات دقیق‌تری از آنچه در زمین‌های مسابقات تنیس می‌گذرد، تجربه لذت‌بخش‌تری را از تماشای این بازی‌ها برای طرفداران تنیس رقم بزنند. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به برخی از این موارد.
 
  تجزیه و تحلیل‌های عمیق
در این مسابقات، سیستمی ‌به نام ۳D Court Vision به‌کار گرفته شده که این امکان را برای افراد فراهم می‌کند تا مسابقات میان تنیس‌بازها را در حالتی انیمیشنی مشاهده کنند. در واقع، با هر ضربه‌ای که به توپ زده می‌شود، اطلاعات دقیقی همچون سرعت، چرخش، محل زدن سرویس و دیگر جزئیات تنها با یک کلیک نمایش داده خواهد شد. شرکت Infosys از اطلاعات
 
 Hawk Eye برای ایجاد نمای انیمیشنی برای هر ضربه استفاده می‌کند. این کار تقریبا در لحظه و با کمترین تاخیری صورت می‌گیرد که امکان تجزیه و تحلیل آنی بازی و همچنین کسب دقیق‌ترین جزئیات از اتفاقات آن را برای مخاطبان فراهم می‌کند.
 
  افزایش شور طرفداران
ویژگی دیگر در این مسابقات، استفاده از سیستم AO Virtual Span است که هواداران را به‌طور مجازی به ورزشگاه چندمنظوره Rod Laver Arena می‌برد. با کمک این فناوری، دیدی سه بعدی از محیط ورزشگاه و اطلاعات مرتبط با مسابقه، پیش روی هوادار قرار می‌گیرد و حس حضور در این ورزشگاه را به وی القا می‌کند. همچنین اپلیکیشن AO Fan APP نیز برای طرفداران این مسابقات طراحی شده که محتوای غنی‌تر و گشت‌وگذاری اختصاصی‌تر را با توجه به علاقه‌مندی‌های کاربران برای آنها فراهم می‌کند.
 
  دریافت اطلاعات تحلیلی
مورد بعدی به بازیکنان و مربیان مربوط می‌شود. قابلیتی تحت عنوان AI Video Analysis در اپلیکیشن‌های ویژه بازیکنان و مربیان تعبیه شده است که می‌تواند اطلاعات و بررسی‌های تحلیلی دقیقی را از در اختیار بازیکنان و تیم‌هایشان قرار دهد. این ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی، قادر است بازیکن و حریف وی را تجزیه و تحلیل کند و جزئیاتی را درخصوص تکنیک‌های هر بازیکن در حین بازی ارائه دهد. درواقع با کمک این اپلیکیشن، مربیان یا اعضای تیم‌های ورزشی که ممکن است به‌دلیل همه‌گیری کرونا، امکان حضور در این مسابقات و همراهی با دیگر اعضا را پیدا نکرده باشند، می‌توانند از راه دور و از طریق این اپلیکیشن با بازیکنان حاضر در بازی‌های تنیس آزاد استرالیا در ارتباط باشند و راهنمایی خود را بر مبنای این اطلاعات، در اختیارشان بگذارند.
 
همچنین ویژگی AI Shot of the Day، با استفاده از فناوری یادگیری ماشینی و بعد از پایان هر روز،‌ هایلایت‌ها و یا همان صحنه‌های جالب بازی را انتخاب می‌کند که در این بین، مواردی همچون سریع‌ترین سرویس، واکنش تماشاگران، احساسات بازیکنان در طول بازی و غیره مشاهده می‌شود.
 
  ایجاد تجربه‌ای جدید و متفاوت
یکی دیگر از تازه‌های تکنولوژی در مسابقات تنیس اوپن استرالیا، ‌هاب ۳D AO Virtual است که به‌منظور از میان برداشتن محدودیت‌های فیزیکی برای شرکا و اسپانسرهای مسابقات طراحی شده است. این‌ هاب امکان دسترسی گسترده و پیشرفته پارتنرهای مسابقات به رویدادهای اختصاصی را فراهم می‌کرد. آنها می‌توانند از این طریق، از اتفاقات پشت صحنه این رویداد مطلع شوند، به کلینیک‌های این مسابقات دسترسی داشته باشند، بازی‌ها را به‌صورت ۳۶۰ درجه ببینند، در جلسات مختلف شرکت کنند و بسیاری از امکانات دیگر که در نوع خود کم‌نظیر است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.