اینترنت و شبکه

تلفن همراه

فناوری

فناوری اطلاعات

February 18, 2021
12:51 پنجشنبه، 30ام بهمنماه 1399
کد خبر: 121234

مدیرعامل مبین‌نت: سیاست‌گذاری کنونی تهدید جدی برای توسعه ۵G است

 
مدیرعامل شرکت ارتباطات مبین‌نت معتقد است که اصلاح سیاست‌گذاری در حوزه پروانه و واگذاری فرکانس پیش نیاز توسعه ۵G است چراکه سیاست گذاری کنونی تهدید جدی برای توسعه شبکه ۵G و ارتقای تکنولوژی خواهد بود.
 
به گزارش روابط عمومی میبن نت، حسین طهرانی، مدیرعامل شرکت ارتباطات مبین‌نت، در نشست تخصصی ۵G  و بن‌بست توسعه زیرساخت‌های ثابت در حاشیه نمایشگاه اینترنت اشیا گفت: «امروزه اپراتورها در ایران برای توسعه شبکه۴G  و به‌روزرسانی تکنولوژی برای گذار به فناوی ۵G  دچار مشکلاتی جدی هستند.»
 
او افزود: «براساس آنچه بارها در کشورهای مختلف دیده شده است، تمامی اپراتورها برای توسعه شبکه و پیشرفت تکنولوژی از سرریز درآمد خود استفاده می‌کنند. متاسفانه در ایران مشکل اصلی توسعه شبکه و ارتقای تکنولوژی، تعارضات موجود در حوزه سیاست‌گذاری است.»
 
او ادامه داد: «اگر می خواهیم ۵G  را در کشور توسعه دهیم، مشکل توسعه تقاضا نیست بلکه مهم‌ترین معضل، خلأهای موجود در حوزه سیاست‌گذاری از جمله تسهیم درآمد پروانه جدید است. در پروانه مورد تصویب ۵G  تسهیم درآمد اپراتورها که باید به دولت پرداخته شود، به یکباره به ۳۲ درصد برای اپراتورهای FWA رسیده است.» به عقیده او در این پروانه اختلاف زیادی بین تسهیم سرویس‌های DSL و اپراتورهای FWA دیده می‌شود.  DSL ها تسهیم درآمدی ۳ درصدی در این پروانه جدید دارند و این در شرایطی است که اپراتورهای FWA باید در شبکه ۵G در حدود ۳۲ درصد تسهیم درآمد را بپردازند.
 
مدیرعامل مبین‌نت در انتهای صحبت‌ خود گفت: ADSL و FWA هر دو در حوزه فیکس سرویس ارائه می‌دهند و خواسته اپراتورهای FWA این است که دولت در حوزه سیاست‌گذاری‌های پروانه مورد تصویب شبکه ۵G  بازنگری داشته باشد و ویژگی‌هایی مانند تسهیم درآمد ۳۲ درصد برای اپراتورهای FWA را مورد بازنگری قرار دهد
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.