تجارت الکترونیک

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

February 19, 2021
12:41 جمعه، 1ام اسفندماه 1399
کد خبر: 121250

تلاش برای برگزاری حضوری کنگره جهانی موبایل ۲۰۲۱ علی‌رغم همه‌گیری کرونا

 
 
کنگره جهانی موبایل (MWC) که از آن به عنوان بزرگ‌ترین نمایشگاه موبایل در جهان یاد می‌شود، به سمت برگزاری فیزیکی با حضور هزاران شرکت‌کننده از سراسر جهان حرکت می‌کند.
 
رویدادی در شهر بارسلون اسپانیا که قرار است در ماه ژوئن امسال آغاز و ممکن است به محلی برای شیوع بسیار گسترده و سریع ویروس کرونا در جهان بدل شود. طبق گفتهجان‌هافمن، مدیرعامل GSM Association، برگزارکننده این رویداد، همه ساله حدود ۱۰۰ هزار نفر از سراسر جهان به این نمایشگاه می‌آیند.
 
او در ادامه گفت که امسال و به دلیل شرایطی که بر جهان حاکم است، این آمار احتمالا به ۵۰ هزار نفر تقلیل خواهد یافت. با این حال، اگر چنین هم شود، این تعداد شرکت‌کننده در کنار هم و در تعامل با یکدیگر خواهند بود و سپس به کشورهایشان باز خواهند گشت که این مسئله نگران‌کننده است.
 
با این حال، در صفحه رسمی برگزارکنندگان کنگره جهانی موبایل ۲۰۲۱ آمده که تمامی‌تجمعات کنترل خواهد شد و افراد ملزوم به استفاده از ماسک خواهند شد. هافمن اعلام کرد که اگر تمام کشورهای جهان، واکسن کرونا را دریافت و به شهروندان خود تزریق می‌کردند، شرایط بسیار عالی بود اما بعید به نظر می‌رسد که همه افراد حاضر در این کنفرانس، واکسن کرونا را تزریق کرده باشند.
 
طبق اطلاعات منتشر شده، افرادی که قصد شرکت در MWC ۲۰۲۱ را دارند، می‌بایست ۷۲ ساعت قبل از ورود به این شهر، تست کرونا داده و نتیجه منفی آن را ارائه دهند. با این حال، کارشناسان معتقدند که این تست به تنهایی ن‌می‌تواند از گسترش کرونا جلوگیری کند.
 
بدین معنی که ممکن است یک فرد قبل از ورود به بارسلون، مبتلا به کرونا نباشد اما در حین برگزاری این رویداد به این ویروس مبتلا شود و به دیگران نیز منتقل کند. در هر صورت، رویدادها و مراسم‌هایی در این حد و اندازه می‌تواند یکی از خطرناک‌ترین مکان‌ها برای شیوع بیشتر این ویروس باشد.
 
گفتنی است GSM Association در سال گذشته نیز برای برگزاری فیزیکی این رویداد، تلاش زیادی کرد که در نهایت این تلاش‌ها به نتیجه نرسید و بسیاری از شرکت‌های بزرگ از جمله ال‌جی، سونی، آمازون و زدتی‌ای از حضور در این مراسم انصراف دادند.
 
ویروس کرونا در این روزها به یک تهدید بزرگ برای بشریت تبدیل شده و کشور اسپانیا نیز یکی از مناطق پرخطر به شمار می‌رود. طبق آخرین گزارش‌ها، روزانه حدود ۱۲ هزار نفر ابتلای جدید و ۴۰۰ فوتی در این کشور ثبت می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.