تلفن همراه

گوشی

February 19, 2021
20:58 جمعه، 1ام اسفندماه 1399
کد خبر: 121258

هواوی به منابع جدیدی برای درآمدزایی روی می‌آورد: هوش مصنوعی برای پرورش خوک و استخراج از معدن!

 
چین بزرگترین صنعت پرورش خوک در جهان را در اختیار دارد و شرکت هواوی در صدد است با بکارگیری فن‌آوری‌های جدید آن را متحول کند
 
با کاهش فروش تلفن‌های همراه شرکت چینی هواوی به دلیل ممنوعیت آمریکا، این شرکت به منابع جدیدی برای درآمدزایی از جمله به کارگیری هوش مصنوعی در مزارع پرورش خوک و معادن روی می‌آورد.
 
بر اساس آمارهای رسمی در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۰ میلادی فروش تلفن‌های هوشمند هواوی حدود ۴۲ درصد افت کرد.
 
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا در دوران ریاست جمهوری خود استفاده از فن آوری این شرکت را تهدیدی علیه امنیت ملی کشورش نامید که در پی آن بازار آمریکا برای هواوی محدود شد.
 
البته آمریکا تنها نبود، توسعه فن‌آوری نسل پنجم تلفن همراه این شرکت به دلیل نگرانی در زمینه "امنیت ملی" در بعضی کشورهای دیگر از جمله بریتانیا هم محدود شد.
 
آقای ترامپ گفته بود این شرکت داده‌های مشتریان را در اختیار نهادهای دولتی در چین می‌گذارد؛ اتهاماتی که بارها مقام‌های چینی آن را رد کرده‌اند.
 
با جدال میان آمریکا و این شرکت مخابراتی واردات تجهیزات نسل پنجم تلفن همراه این شرکت به آمریکا ممنوع شد و بازار آمریکا برای هواوی به قطعات نسل چهارم تلفن همراه (۴ جی) محدود شد.
 
این اتفاقات شرکت هواوی را به فکر منابع جدید برای درآمدزایی انداخته است.
 
چین بزرگترین صنعت پرورش خوک در جهان را در اختیار دارد و همچنین نیمی از گرازهای زنده دنیا در این کشور هستند.
 
فن‌آوری جدید به نوآوری این مزارع و همچنین شناسایی خوک‌های بیمار و ردیابی این حیوانات کمک خواهد کرد.
 
این حیوانات با چهر‌ه‌نگاری شناسایی می‌شوند و فن‌‌آوری‌های جدید وزن، غذای مصرفی و میزان تحرک آنها را رصد می‌کند.
 
البته بعضی دیگر از شرکتهای بزرگ فن‌آوری در چین؛ نظیر علی‌بابا هم در صدد بکارگیری فن‌‌آوری‌های جدید در مزارع پرورش خوک هستند.
 
شرکت هواوی البته در کنار مزارع پرورش خوک، به منابع دیگری برای درآمدزایی هم فکر می‌کند.
 
در ماه جاری (فوریه) رن ژنگ‌فی، موسس این شرکت چینی از راه‌اندازی یک لابراتوار نوآوری در معادن استان شانژی در شمال این کشور خبر داد.
 
این شرکت در صدد است با بکارگیری فن‌آوری‌های جدید در معادن زغال سنگ، کارگران کمتری، با ایمنی و همچنین کارآیی بالاتر بکار گیرد؛ که به گفته موسس هواوی معدنچیان در سر کار خود قادر خواهند بود "کت و شلوار بپوشند و کروات بزنند."
 
شرکت هواوی همچنین در صدد است اقدام به تولید محصولاتی نظیر تلویزیون، کامپیوتر و تبلت کند.
 
بعضی گزارش‌ها حاکی از آن است که این غول مخابراتی چین ممکن است تولید تلفن‌های همراه را امسال تا ۶۰ درصد کاهش دهد هر چند هواوی این رقم را تائید نمی‌کند.
 
یکی از سخنگوهای این شرکت به بی‌بی‌سی گفته است: "مشکل کیفیت و رضایت از محصولات ما نیست؛ هواوی بین تنش‌های ژئوپولوتیک گیر افتاده است."
 
هواوی بزرگترین سازنده تجهیزات ارتباط موبایل در جهان است و اتهام ارتباط با تشکیلات جاسوسی چین و استفاده از امکانات خود برای گردآوری اطلاعات جهت استفاده این تشکیلات را به شدت رد می‌کند.
 
نگرانی درباره هواوی از جمله به یک قانون اطلاعاتی در چین برمی‌گردد که شرکت‌ها را ملزم می‌کند در کارهای اطلاعاتی دولت مشارکت داشته باشند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.