اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

February 20, 2021
11:40 شنبه، 2ام اسفندماه 1399
کد خبر: 121273

بیل گیتس: ترامپ را به فیسبوک بازگردانید

 
 
بیل گیتس، مدیرعامل مایکروسافت طی گفت‌وگویی با شبکه CNBC اعلام کرد که باید محدودیت حضور ترامپ در فیسبوک برداشته و اجازه بازگشت وی به این شبکه اجتماعی داده شود.
 
گیتس در گفت‌وگو با راس سورکین، مجری برنامه Squawk Box شبکه CNBC اعلام کرد که باید به ترامپ اجازه داد تا دوباره در شبکه‌های اجتماعی حضور یابد. در ماه ژانویه امسال بود که فیسبوک، اکانت دونالد ترامپ را به طور موقت در پلتفرم خود مسدود کرد.
 
تصمیمی‌که در پی سوءاستفاده ترامپ از این شبکه اجتماعی برای ترویج خشونت و ترغیب هوادارانش برای هجوم به ساختمان کنگره اتخاذ شد. اگرچه در ابتدا گفته می‌شد که این ممنوعیت تنها تا پایان دوره ریاست جمهوری وی ادامه خواهد داشت اما هنوز این اتفاق نیفتاده و اکانت رئیس جمهور سابق آمریکا همچنان مسدود است.
 
توییتر نیز چند ساعت پس از شروع آشوب‌ها در آمریکا و حمله به کنگره، اکانت ترامپ را به طور دائم مسدود کرد تا بنابر آنچه اعلام کرده، مانع از گسترش بیشتر خشونت‌ها شود. توییتر حتی اعلام کرد که دیگر این اکانت را بازیابی نخواهد کرد؛ حتی اگر او دوباره به کاخ سفید بازگردد.
 
گیتس اما در این مصاحبه، صحبت‌های ترامپ در خصوص وقوع تقلب و دزدی در انتخابات بدون ارائه هیچگونه شواهد و مدارکی را سخنانی کاملا اشتباه توصیف کرد. با این حال، او اعلام کرد که فیسبوک راهی را برای بازگشت دوباره ترامپ به این شبکه اجتماعی پیدا خواهد کرد و در صورت انتشار پست‌های مناسب توسط وی، آن‌ها را برچسب‌گذاری خواهد کرد.
 
این سخنان از سوی گیتس در حالی مطرح شد که او در طی سال‌های اخیر، از جمله منتقدان ترامپ و دولت وی در مواجهه با ویروس کرونا بود. او تابستان گذشته در مصاحبه‌ای گفته بود ترامپ در نحوه مقابله با این ویروس اشتباهات جدی را مرتکب شد و از رویکرد ترامپ در سیاسی کردن این ویروس بسیار انتقاد کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.